آفتاب

تاکید رئیس‌جمهوری یمن بر ادامه جنگ تا پاکسازی کامل القاعده

تاکید رئیس‌جمهوری یمن بر ادامه جنگ تا پاکسازی کامل القاعده

رئیس جمهوری یمن با اعلام اینکه برخی از مناطق جنوبی و شرقی این کشور از کنترل القاعده خارج شده، بر ادامه رویارویی برای ریشه‌کن کردن کامل القاعده از یمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن با اعلام کنترل ارتش بر برخی مناطق تحت اشغال القاعده، اعلام کرد که کشورش جنگ گسترده‌ای را علیه القاعده آغاز کرده و افراط گرایان را در هر کجا که باشند مورد پیگرد قرار خواهد داد و در این راه کوتاه نخواهد آمد.

هادی پس از نشست با مسئولان امنیتی کشورش گفت: نیروهای مسلح یمن حملات خود برای پاکسازی استان‌های ابین، مأرب، شبوه و البیضا را با قدرت هرچه تمام‌تر ادامه خواهند داد و به کار تندروها در این مناطق پایان می‌دهند.

وی اعلام کرد که نیروهای امنیتی بخش‌هایی از شهر عزان را به طور کامل پاکسازی کرده‌اند و توانستند ده‌ها نیروی القاعده را از پای درآورند.

روز پنج شنبه جنگنده‌های نیروی هوایی یمن نیز دست کم 12 محل متعلق به نیروهای القاعده را بمباران کردند.

درگیری‌ها در جنوب و شرق یمن در حالی شدت گرفته که شبه نظامیان وابسته به القاعده روز چهارشنبه عملیاتی را برای بازپس‌گیری مناطق از دست رفته آغاز کردند که این اقدام با واکنش ارتش یمن مواجه شد.

انتهای پیام

کد N283834

وبگردی