آفتاب

اوکراین از توفیقات نظامی در مناطق شرقی خبر داد

اوکراین از توفیقات نظامی در مناطق شرقی خبر داد

رئیس جمهوری موقت اوکراین در حالی از دستیابی به موفقیت ارتش کی‌یف در مناطق شرقی و انهدام دو پایگاه نظامی حامیان روسیه خبر داد که دولت اوکراین یک روز پس از آغاز مذاکرات با میانجی‌گری اروپا، خشونت‌ها و درگیری‌ها را از سر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اولکساندر تورچینف، رئیس جمهوری موقت اوکراین به قانونگذاران گفت: نیروهای دولتی به دو پایگاه شبه نظامیان در شهر اسلاویانسک و کراماتورسک در 150 کیلومتری غرب مرز روسیه یورش بردند و آن‌ها را منهدم کردند.

وزارت دفاع اوکراین نیز گزارش داد که در جریان این یورش هیچ کس کشته نشد و ارتش سه تن از شبه نظامیان از جمله یک فرد مسلح به نارنجک‌انداز را دستگیر کرد.

رئیس جمهوری موقت اوکراین به جزئیات مربوط به پایگاه‌های منهدم شده این مخالفان دولت کی‌یف اشاره نکرد.

شبه نظامیان و حامیان فدرالی شدن که ساختمان‌های دولتی را در شرق اوکراین تصرف کرده و با ارتش دولت می‌جنگند در جریان همه پرسی روز یکشنبه گذشته اعلام استقلال کردند؛ اقدامی که از سوی دولت کی‌یف و کشورهای غربی رد شده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا یک نقشه راه برای انجام مذاکرات ملی به عنوان اولین قدم برای حل مناقشات منطقه‌ای پیشنهاد کرده است. اولین دور مذاکرات در کی‌یف به نظر بی‌نتیجه آمده چرا که دولت اوکراین از دیدار و مذاکره با نمایندگان مخالفان دولتی امتناع می‌کند.

دور بعدی این مذاکرات روز شنبه برگزار می‌شود اما دولت کی‌یف تاکنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده است.

انتهای پیام

کد N283833

وبگردی