آفتاب

یک دادگاه آرژانتین کمیته حقیقت‌یاب "آمیا" را غیرقانونی خواند

یک دادگاه آرژانتین کمیته حقیقت‌یاب "آمیا" را غیرقانونی خواند

یک دادگاه فدرال آرژانتین توافق این کشور با ایران مبنی بر انجام تحقیقات مشترک برای دستیابی به عاملان اصلی حادثه انفجار آمیا را لغو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه فدرال آرژانتین روز پنج‌شنبه توافق ایران و آرژانتین برای تحقیقات مشترک درباره ماجرای انفجار آمیا را لغو کرد.

آلبرتو میسمان، قاضی ناظر بر تحقیقات آمیا به دادگاه در این باره درخواست شکایت کرده بود که توافق ایران و آرژانتین می‌تواند به محدوده قوه قضاییه تجاوز کند و فراتر از آن باشد.

بر اساس رای صادر شده در روز پنج‌شنبه، توافق انجام شده میان ایران و آرژانتین غیرقانونی است وبه دولت آرژانتین دستور داده شده است که از این توافق پیروی نکند.

دولت آرژانتین در این باره گفت که حکم رای صادر شده از سوی دادگاه عالی آرژانتین است. هم‌چنین در این باره توماس سیج رییس پیگیری ماجرای آمیا با استقبال از حکم رای دادگاه فدرال گفت: اما ما هنوز نمی‌توانیم در این باره چیزی را جشن بگیریم زیرا هنوز کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند، مجازات نشده‌اند.

به گزار ش ایسنا، در سال 1391 وزیران خارجه آرژانتین و ایران در حاشیه نشست سران آفریقا توافق‌نامه‌ای در جهت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره حادثه انفجار آمیا امضا کردند.

انتهای پیام

کد N283830

وبگردی