آفتاب

ویینامی ها پرچم سنگاپور را آتش زدند/ سنگاپور: تکرار نشود

ویینامی ها پرچم سنگاپور را آتش زدند/ سنگاپور: تکرار نشود

کوالالامپور - ایرنا - معترضان پارک صنعتی ویتنام – سنگاپور در استان ˈبینح دئونگˈ ویتنام، پرچم سنگاپور را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا، وزرات امور خارجه سنگاپور روز جمعه در بیانیه ای در واکنش به این اقدام معترضان ویتنامی، پرچم سنگاپور را نماد ملی این کشور دانست و آتش زدن این نماد را که ˈباید مورد احترام واقع شودˈ مهم خواند.

سفارت سنگاپور در ˈهانویˈ پایتخت ویتنام نیز مراتب نگرانی خود را از این اقدام به دولت ویتنام انتقال داده است.

شبکه خبر آسیا اعلام کرد سفارت سنگاپور همچنین از وزارت امور خارجه ویتنام و وزارت امنیت عمومی این کشور خواست از تکرار چنین حادثه ای جلوگیری کنند.

ویتنام در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده مردم این کشور علیه اقدام چین برای حفاری در آب های مورد اختلاف دو کشور در دریای چین جنوبی بوده است.

در این اعتراضات تاکنون 21 نفر کشته و حدود 100 نفر زخمی شده اند.

رسانه های چین تعداد کشته های این کشور را دو نفر اعلام کرده اند.

اقدام چین برای حفاری در آب های مورد چالش با ویتنام خشم مردم و دولت این کشور را در پی داشته است، اما چین همچنان از عزم جدی خود برای ادامه این نوع فعالیت ها خبر می دهد.

اعتراض ویتنامی ها و حمله به کارخانه های چینی در استان های مختلف این کشور از روز دوشنبه آغاز شد.

طی دو هفته گذشته درگیری هایی بین کشتی های چینی و ویتنامی برسراقدام پکن برای فعالیت دکل حفاری این کشور در دریای چین جنوبی و اراضی مورد اختلاف با هانوی روی داد. این درگیری ها نیز چند مصدوم به همراه داشت.

چین و ویتنام بر سر مالکیت جزایر پارسل یا شیشا همواره اختلاف داشته اند. این جزایر اکنون تحت کنترل چین قرار دارد و دو کشور ادعای مالکیت بر آن را مطرح می کنند.

آساق**د.م**1611
کد N283711

وبگردی