آفتاب

شورای مجمع پارلمان اروپا 42 ناظر برای انتخابات اوکراین می‌فرستد

شورای مجمع پارلمان اروپا 42 ناظر برای انتخابات اوکراین می‌فرستد

شورای مجمع پارلمانی اروپا قرار است برای برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اوکراین 42 ناظر به این کشور اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، این گروه 42 نفره از ناظران شورای مجمع پارلمانی اروپا به ریاست آندراس گراس، یکی از نمایندگان پارلمان سوئیس قرار است به اوکراین اعزام شوند تا برای برگزاری انتخابات 25 مه 2014 ( 4 خرداد) به عنوان ناظر بر فعالیت‌های انتخاباتی کنترل و نظارت داشته باشند.

این در حالی است که با وجود عملیات تنبیهی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شرقی علیه حامیان فدرالی شدن، این انتخابات قرار است در زمان تعیین شده برگزار شود. این هیات از 23 مه 2014 تا 26 مه در اوکراین حاضر خواهد شد و اعضای آن بر روند انتخابات نظارت خواهند داشت.

علاوه بر این اعضای مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، پارلمان اروپا، مجمع پارلمانی ناتو و دفتر حقوق بشر و نهادهای دموکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز بر این روند نظارت خواهند داشت. در 25 ماه مه سال جاری میلادی اعضای شورای مجمع پارلمانی اروپا با کاندیداهای ریاست جمهوری اوکراین، مقام‌هایی از کمیسیون مرکز انتخابات، فعالان جامعه مدنی و مدیران اجرایی رسانه‌های جمعی این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

اعضای کمیسیون "ونیز" که یک آژانس کارشناسی مستقل اروپا در زمینه قانونگذاری است نیز از ناظران مذکور در جریان فعالیتشان در اوکراین حمایت خواهند کرد.

یک هیات ناظر از شورای مجمع پارلمانی اروپا پیش از انتخابات در اواخر آوریل سال جاری میلادی به اوکراین سفر کرده و اعضای آن خواستار برگزاری انتخاباتی سالم و آزاد در این کشور شده بودند.

این هیات همچنین بر اقداماتی برای تضعیف آزادی رسانه‌های جمعی و کنترل خبرنگاران اشاره کرده و به مقام‌های اوکراینی تاکید کرده بود که اجازه دهند انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام به صورت آزاد و عادلانه برگزار شود تا یک حکومت سیاسی مشروع در کشور زمام امور را به دست بگیرد.

انتهای پیام

کد N283699

وبگردی