آفتاب

مجید محتشمی: افراطی‌گری نشانه رسوب استبداد در کشور است/با افراط برخورد قانونی شود

مجید محتشمی: افراطی‌گری نشانه رسوب استبداد در کشور است/با افراط برخورد قانونی شود

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به وجود برخی افراط گرایی‌ها در کشور، اظهار کرد: با توجه به دوران اعتدال که جامعه در حال گذران آن است، رفتارهای افراطی نشانه‌هایی از رسوب رگه‌های استبدادی در کشور است.

مجید محشتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بر لزوم برخورد با افراط و افراط گرایی، تصریح کرد: هم جریان‌های اصولگرا و هم جریان‌های اصلاح‌طلب که خواهان ثبات در رفتارهای سیاسی کشور هستند، باید با گروه‌های افراطی برخورد کنند.

وی به حاشیه‌سازی‌های برخی از افراطیون و لغو سخنرانی سیدحسن خمینی در دانشگاه بروجرد اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "این نوع رفتارها از سوی هر کسی که مدیریت شود، محکوم است"، گفت: رفتارهای افراطی و حاشیه‌سازی‌هایی که از سوی برخی افراد و گروه‌ها صورت می‌گیرد و موجب بر هم زدن مراسم و سخنرانی‌ها می‌شود، رفتاری مذموم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "اکنون جامعه در حال گذراندن دوران اعتدال است و همواره به ثبات بیشتر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود"، تصریح کرد: اینگونه رفتارها نشانه‌هایی از وجود و رسوب رگه‌های استبدادی در کشور است.

محتشمی با بیان اینکه "اگر اصولگرایان می‌خواهند از قافله عقب نمانند، باید به شدت رفتارهای خشونت‌آمیز را متوقف و اینگونه رفتارها را محکوم کنند"، خاطرنشان کرد: اگر جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب خواهان ایجاد ثبات در رفتارهای سیاسی هستند، باید نسبت به اینگونه رفتارهای افراطی و حاشیه‌سازی‌ها واکنش نشان دهند و با آنها برخورد کنند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در ادامه با بیان اینکه "اینگونه رفتارها نشانه‌هایی از رفتارهای فتنه‌انگیز است"، بر لزوم برخورد قانونی با افراطیون تاکید کرد و گفت: از آنجا که قوه قضائیه به دنبال یافتن فتنه‌گران در جامعه است و اینگونه رفتارهای افراطی نیز نشانه‌هایی از رفتارهای فتنه‌انگیز به شمار می‌آید، وظیفه قوه قضائیه است که طبق قانون با اینگونه رفتارها برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای بر هم زننده نظم سخنرانی‌ها - صرف‌نظر از اینکه سخنران متعلق به اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان باشد - محکوم است"، اظهار کرد: در صورت بروز و ظهور اینگونه رفتارها و گسترش آنها در سطح کشور، زمینه ایجاد خشونت گسترده و به عبارت دیگر زمینه نهادینه شدن خشونت در کشور فراهم می‌شود. در این شرایط تنها برخورد قضایی و قانونی می‌توند رگه‌های استبدادخواهی برخی از جریانات تندرو را ریشه‌کن کند و ثبات را به جامعه بازگرداند.

محتشمی در ادامه با اشاره به تحرکات تخریبی گروه‌های افراطی در کشور، گفت: گروه‌های فشار و خشونت‌طلبی که دامنه فعالیت‌هایشان در دولت‌های نهم و دهم بیشتر بوده و عملاً موجبات ایجاد ممنوعیت و محرومیت را برای اصلاح‌طلبان در این دوران ایجاد می‌کردند، امروز به دلیل اینکه در انتخابات ریاست جمهوری با شکست بزرگی مواجه شدند، رو به تلاش‌های نافرجام آورده‌اند.

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان در پایان با بیان اینکه "امروز با عقلانیتی که در دولت یازدهم مشاهده می‌شود، اینگونه فعالیت‌های افراطی و خشونت‌طلبانه در حال فروکش کردن است"، تاکید کرد: تلاش‌های دولت باید به سمتی باشد که ریشه‌های استبداد و جریان‌های خشونت در کشور را بخشکاند.

انتهای پیام

کد N283628

وبگردی