آفتاب

سازمان ملل حکم 10 سال حبس برای وبلاگ نویس سعودی را محکوم کرد

سازمان ملل حکم 10 سال حبس برای وبلاگ نویس سعودی را محکوم کرد

نیویورک- ایرنا- کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل روز پنجشنبه با ابراز نگرانی نسبت به نقض آزادی های فردی واجتماعی در کشور عربستان سعودی، محکومیت یک بلاگ نویس این کشور به 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق را مغایر با اصول انساندوستانه خواندند و آن را بشدت محکوم کردند.

دادگاه های سعودی روز سه شنبه یکی از کنشگران این کشور بنام رائف بدوی را به اتهام انتشار اخبار جعلی و بی اساس به 10 سال زندان ، هزار ضربه شلاق و یک میلیون ریال سعودی جریمه محکوم شد.

بنا بر گزارش های سازمان ملل رائف بدوی بنیان گذار یک وبلاگ با نام ˈشبکه سعودی آزادˈ دائر کرد که از طریق ان نظرات و عقاید خود در مورد تحولات سیاسی در کشورش را در اختیار دیگران می گذاشت و به همین دلیل در ماه ژوئن سال 2012 بازداشت و زندانی شد.

هاینر نیلفلت کارشناس حوزه آزاد های مذاهب، فرانک لا رو کارشناس مسائل مربوط به شکنجه ، و خوان مندز کارشناس حوزه حبس های بی رویه از سوی سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای این تصمیم دولت سعودی را بیدادگرانه خوانده وخواستار لغو بلا شرط این حکم شدند.

در این بیانیه آمده است که رائف بدوی هیچ گناهی جز ابراز عقاید و نظرات خود در باره مذاهب و نقش آن ها در جوامع انسانی را نداشته و از مسئولین دولت سعود خواسته شده است تا ضمن لغو بدون قید و شرط این حکم به شهروندان خود اجازه ابراز عقیده در مورد مسائل مختلف اجتماعی را بدهند.

اروپام 2253 **1908** 3404
کد N283569

وبگردی