آفتاب

رزمایش بیت‌المقدس 26 در نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود

رزمایش بیت‌المقدس 26 در نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود

یک فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: در بزرگداشت سوم خرداد و سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، رزمایش بیت‌المقدس 26 در منطقه‌ عمومی نصرآباد اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ی فارس امیرسرتیپ دوم حسین محمدی در یک نشست خبری افزود: رزمایش بیت‌المقدس با حضور گسترده‌ یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی از نقاط مختلف کشور، در اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح آموزشی دوره‌های عالی رسته‌های مختلف نزاجا در طرح‌ریزی، اجرا و هدایت عملیات تاکتیک در شرایط مشابه رزم واقعی، بهره‌گیری از تجارب حاصله از جنگ تحمیلی و جنگ‌های اخیر در منطقه و انتقال آن به دانشجویان، ارزیابی توانایی دانشجویان در ایفای مسئولیتی که به آنان واگذار می‌شود، تطبیق آموزش‌های تئوری با عملی و تقویت و ایجاد حس اعتماد به نفس و خلاقیت در دانشجویان از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی همچنین آشنا کردن دانشجویان با تصمیم‌گیری در شرایط بحران و آزمایش برخی سلاح‌های جدید تولید شده توسط نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف مد نظر در این رزمایش بزرگ عنوان کرد.

این فرمانده ارشد نظامی ارتش گفت: در این رزمایش ، موشک‌های توسن، دهلاویه، تندر و... در مراحل مختلف آزمایش خواهد شد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز رزمایش بیت‌المقدس 26 طرح‌ریزی و اجرای آن براساس ساختار و تاکتیک و شیوه‌های نوین جنگ‌های ناهمطراز متناسب با نوع تهدیدات است که در این راستا از آخرین تجهیزات، ادوات، جنگ‌افزارها، مهمات و موشک‌های بومی‌سازی شده ساخت صنایع نظامی داخلی بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: با توجه به این‌که رزمایش بیت‌المقدس 26 به لحاظ سلسله مراتب فرماندهی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است؛ لذا در حضور امیرسرتیب پوردستان، فرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

محمدی گفت: در این رزمایش بزرگ، یگان‌هایی از استان‌های فارس، اصفهان، تهران، گروه مهندسی بورجرد، مراکز آموزشی فرهنگی با پشتیبانی تیزپروازان نیروی هوایی و هوانیروز و در منطقه‌ای با وسعت تقریبی 600 کیلومتر مربع، اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N283368

وبگردی