آفتاب

حاشیه‌های خبرنگاری در وین/ خبرنگاران منتظرند تا انتظارات مردم را پاسخ دهند

حاشیه‌های خبرنگاری در وین/ خبرنگاران منتظرند تا انتظارات مردم را پاسخ دهند

ایرنا نوشت:

خبرنگاران مستقر در مرکز رسانه‌های وین در مقر سازمان ملل یا استریا سنتر منتظر دریافت خبر از نتایج چهارمین دور مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱+۵ شامل امریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان هستند.

- خبرنگاران از صبح پنجشنبه که دور سوم چهارمین مرحله از مذاکرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت، منتظر نتایج آن هستند.

- مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون برخلاف دیروز که بعد از اولین دور این مرحله از مذاکرات روسای هیات‌های ایران و ۱+۵ در مرکز رسانه‌ای وین حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد، این بار در این مرکز حضور نیافت.

- برخی از خبرنگاران حاضر در مزکر رسانه‌ای وین می‌گویند که در گذشته نیز مان تنها در اولین دور مذاکرات وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به میان خبرنگاران می‌آمد و دیگر تا پایان مذاکرات از وی خبری نبود.
در این حال برخی دیگر می‌گویند که در مراحل قبلی دیدارهای اشتون و ظریف معمولا در روز اول به پایان می‌رسید، ولی در این دور مذاکرات آنان به روز دوم کشیده شد.

- برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که دیدار امروز اشتون با ظریف به نمایندگی از جانب کشورهای ۱+۵ نبوده، یا مذاکرات دو طرف هنوز به نتایج مشخصی نرسیده و به همین خاطر سخنگوی وی از حضور در جمع خبرنگاران حضور نیافته است و مطالب جدیدی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران ندارد.

- مذکرات فنی میان کارشناسان ایرن و ۱+۵ نیز در روز دوم چهارمین مرحله از مذاکرات هسته‌ای دو طرف برای مهیا کردن زمینه نگارش متن توافق نهایی و جامع ادامه یافت و خبرنگاران اطلاعی از جزییات مباحث کارشناسی ندارند.

- مذاکرات وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل محل استقرار آنان و با فاصله زیاد از محل استقرار خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

 

45503

کد N283351

وبگردی