آفتاب

تظاهرات گسترده مردم فلسطین در سالروز "نکبت"

تظاهرات گسترده مردم فلسطین در سالروز "نکبت"

شهروندان فلسطینی در سالروز نکبت با برگزاری تظاهرات بر ادامه پایداری و مقاومت فلسطینیها در برابر رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، همزمان با شصت و ششمین سالگرد تشکیل رژیم منحوس اسرائیل، فلسطینیها در مناطق مختلف فلسطین از جمله غزه و رام الله اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

فلسطینیها هرساله در این روز که از آن با عنوان روز نکبت یاد می شود با دردست داشتن نماد کلید اقدام به برگزاری تظاهرات می کنند، آنها از این نماد به عنوان امید به بازگشت به منازلشان که 66 سال پیش به اشغال رژیم صهیونیستی در آمد استفاده می کنند.

بسیاری از مقامات فلسطینی با مشارکت در این تظاهرات و ایراد سخنرانی بر پایداری مردم فلسطین تأکید کردند.

همچنین در رام الله همزمان با برگزاری تظاهرات، به صورت نمادین آژیرهای خطر به صدا در آمد.

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار بیانیه ای در این روز اعلام کرد که تا زمان تحقق تمامی حقوق فلسطینیها به مقاومت تحت هر شرایطی و در هر شکلی ادامه خواهد داد.

در این بیانیه  ضمن تأکید بر اینکه قدس تا ابد پایتخت فلسطین خواهد بود، تصریح شده است: حتی به اندازه یک قدم از خاک فلسطین چشم پوشی نمی کنیم و با کمک خداوند قدس را آزاد خواهیم کرد و به هیچ عنوان جازه تقسیم و تجزیه قدس را نخواهیم داد.

در همین راستا، در نشست امروز اتحادیه عرب که در سطح وزرای اطلاع رسانی کشورهای عربی برگزار شد، اعضاء به مدت یک دقیه به احترام فلسطینیها در سالروز نکبت سکوت کردند.

66سال پیش در چنین روزی اعضای شورای امنیت سازمان ملل تحت فشارهای شدید آمریکا و انگلیس به رژیمی خطرناک موجودیتی جعلی بخشیدند تا طی این سالها به خار گلوی ساکنان منطقه پرتلاطم خاورمیانه و جهان بین الملل تبدیل شود.در آن هنگام .750 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه خود آواره شدند و تاکنون تعداد آواره های فلسطینی به 7 میلیون می رسد.

 

 

 

کد N283303

وبگردی