آفتاب
دادستان دادسرای نظامی ایلام:

ارتقاء اخلاق‌مداری، مؤثرترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم است

ارتقاء اخلاق‌مداری، مؤثرترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم است

دادستان دادسرای نظامی ایلام گفت: ارتقاء سطح اخلاق‌مداری اسلامی و الهام‌گیری از امامان معصوم از مؤثرترین راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم بوده که باید به صورت جدی روی آن تمرکز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام فریدون شرفیانی در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: در جامعه ترویج، تشویق و تنبیه درست و به جا براساس مفاد و موارد قانونی از ابزار موثر در پیشگیری از قوع جرم بوده که باید به آن توجه شود.

وی با بیان این‌که «عدم اعلام جرائم، کتمان و چشم‌ پوشی از تخلف در جامعه از آسیب‌های جدی در پیشگیری از وقوع جرم است» افزود: اگر از هنجارشکنی در جامعه چشم پوشی شود باعث افزایش جرم و ارتکاب بزه در بین عموم می‌شود پس باید برخورد جدی صورت بگیرد تا مایه عبرت دیگران شود.

شرفیانی خاطرنشان کرد: عدم نظارت و کنترل موجب آسیب به بنیان خانواده‌ها می‌شود.

دادستان دادسرای نظامی استان تقسیم‌بندی و شناسایی مناطق جرم‌خیز و تمرکز بر اقشار آسیب‌پذیر در کاهش تعدد و تکرار وقوع جرم را مؤثر دانست و تصریح کرد: ارتقاء سطح اخلاق‌مداری اسلامی و الهام‌گیری از امامان معصوم از مؤثرترین راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم بوده که باید به صورت جدی روی آن تمرکز شود.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «پیشگیری از وقوع جرم در بین کارکنان دولت و نظامیان از عوامل ارتقاء امنیت و نظم در جامعه است» افزود: در راستای پیشگیری آگاهی‌افزایی مهمترین مقوله است که باید به آن توجه جدی شود.

شرفیانی برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارت‌ اساسی زندگی، ارتقاء سلامت اداری، دوره‌های آموزشی و توجیهی آئین‌نامه انضباطی سازمان، کلاس‌های فرهنگی و معنویت افزایی، برگزاری جلسات آگاه‌سازی را از دیگر عوامل کاهش جرم عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N283237

وبگردی