آفتاب

ادامه حملات بوکو حرام به مناطق روستایی/ جاناتان تبادل شبه نظامیان با دانش آموزان را منتفی دانست

ادامه حملات بوکو حرام به مناطق روستایی/ جاناتان تبادل شبه نظامیان با دانش آموزان را منتفی دانست

ادامه حملات شبه نظامیان بوکو حرام به روستا های نیجریه موجب شد رئیس جمهوری این کشور برنامه مذاکره و تبادل اعضای دستگیر شده بوکو حرام با دانش آموزان دختر ربوده شده را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "گودلاک جاناتان" رئیس جمهوری نیجریه گفت دولتش در ازای آزادی دانش آموزان دختر ربوده شده، هیچ یک از شبه نظامیان دستگیر شده را آزاد نخواهد کرد. وی این مطلب را در گفتگو با "مارک سموندز" وزیر امور آفریقای انگلیس در ابوجا اعلام کرد.

این در حالی است که به دنبال طرح موضوع تبادل دختران ربوده شده با اعضای بوکو حرام، دولت نیجریه از آمادگی خود برای مذاکراه با شبه نظامیان خبر داده بود. با این حال حمله اخیر شبه نظامیان به مناطق روستایی در شمال نیجریه، موجب تجدیدنظر دولت در این خصوص شد.

بنا بر اعلام مقامات ارتش نیجریه، در پی حمله اعضای بوکو حرام به منطقه ای در نزدیکی مدرسه شبانه روزی که دانش آموزان دختر از آنجا ربوده شدند، 12 نظامی کشته شدند. ناتوانی ارتش در مقابله با شبه نظامیان و گسترش اقدامات تروریستی آنها در نیجریه موجی از نارضایتی عمومی از نظامیان را موجب شده است.

گفتنی است از روز سه شنبه عملیات جستجوی بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز نیجریه آغاز شده است. این عملیات بخشی از برنامه کمک واشنگتن به دولت نیجریه برای یافتن بیش از 200 دانش آموز دختر است که توسط بوکو حرام ربوده شده و همچنان در اسارت این گروه هستند.

کد N283168

وبگردی