آفتاب
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

آیت‌الله زنجانی(ره) فیلسوفی شریعتمدار بود

آیت‌الله زنجانی(ره) فیلسوفی شریعتمدار بود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آیت‌الله زنجانی(ره) به معنای واقعی کلمه فیلسوفی شریعتمدار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والسلمین محمدمهدی مسعودی در نخستین همایش بزرگداشت حکمت و حکمای خراسان به مناسبت نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله سیدعزالدین زنجانی اظهار کرد: این عالم جلیل القدر انسانی تکلیف‌مدار و وظیفه‌دان و آگاه به زمان بود که حکمت و فقاهت سیاست را با هم در هم آمیخته بود و تندیسی از عالم ربانی را برای همگان به نمایش درآورده بود.

وی ادامه داد: عبودیت او از بینش روشنش مایه‌ور می‌شد و در قله فقاهت نه برای رساله‌نویسی که برای آوردن دین در زندگی مردم تلاش می‌کرد و کلید شناخت امثال او را باید در اندیشه‌های فرهنگی دینی جست.

مسعودی تصریح کرد: خون جاری در رگ‌های این عالم بزرگ از تکلیف‌بانی جریان می‌گرفت و به دور از هرگونه هوا و جاه زندگی او به طور کامل شرح تاریخ حکمت و فلسفه و سر راست‌قامتی حوزه‌های علمیه در چند قرن اخیر بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آیت‌الله زنجانی در طول حیات علمی خود می‌خواهد به همه بفهماند که فلسفه از زندگی خارج نیست و دوران آن به سر نیامده است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: این عالم جلیل‌القدر می‌خواهد به ما نشان دهد که حکمت صدرایی مکتبی است واحد و منسجم که در هر دوره می‌تواند خود را با شرایط سازگار کند و پیروان آن این شجاعت و سنت‌شکنی را دارند که در غوغای تفکرات الحادی مشعلی برافروزد که روشنی را به چشم‌ها فروریزد و در مزرعه جان مومن این باور را می‌رویاند که اسلام اگر از سرچشمه اصلی خود گرفته شود توانایی سازگاری با شرایط هر زمان را دارد و می‌تواند هر بن‌بستی را از میان بردارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که حوزه علمیه گران‌سنگ خراسان بتواند قدردان شخصیت‌های والایی چون حضرت آیت‌الله زنجانی باشد و زمینه را برای رشد مکتب فکری این عالمان بزرگ فراهم نماید.

انتهای پیام

کد N283111

وبگردی