آفتاب

برگزاری همایش امام علی (ع) درشهر لکنو هند

برگزاری همایش امام علی (ع) درشهر لکنو هند

دهلی نو - ایرنا - همایشی با عنوان امام علی (ع) با حضور علما و شخصیت های علمی و مذهبی هندوستان درشهر لکنو در شمال این کشور برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، این دومین همایش سالانه است که از روز چهارشنبه و به مدت پنج روز از سوی تولیت آستان مقدس عباسی لکنو درحسینیه امام بارای این شهرآغاز شده است.

درهمایش امسال که با عنوان ˈامیرمومنان(ع) صالح مومنان و وارث علم انبیاˈ برگزار شده ، هیأتی از اماکن مذهبی شهرهای مختلف هند از جمله آستان های مقدس علوی، حسینی، کاظمی و عباسی و همچنین دبیرخانه بارگاه های شیعه عراق در آن حضور یافته اند.

جمع زیادی از علما و طلاب حوزه های علمیه هند و نمایندگان مراجع تقلید، اندیشمندان و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام در مراسم افتتاحیه این همایش حضور داشتند.

حجت الاسلام شیخ صلاح کربلایی، رییس اجرایی این همایش در مراسم افتتاحیه گفت: همه علمای عراق و هند و همچنین خادمان عتبات مقدس عراق و شهروندان لکنو در این مراسم با نام اباالفضل(ع) گردهم آمده و این افتخار بزرگی برای ما به شمار می آید.

وی از دولت هند و همه کسانی که در برگزاری این همایش نقش دارند تقدیر و تشکر و ابراز امیدواری کرد این همایش در سال های آینده در سایر شهرهای هند برگزار شود.

حجت الاسلام سید علی الشرع دیگر سخنران این مراسم تاکید کرد: برگزاری چنین مراسمی سبب می شود غباری که دشمنان علیه اسلام به راه انداخته و این دین مبین را دین خشونت و خونریزی جلوه می دهند، از بین برود.

وی افزود: امروزه مسؤولیت مسلمانان چند برابر شده و باید با وحدت و یکدلی به جهانیان نشان دهند اسلام دینی نورانی است که به دیگران احترام گذاشته و خواستار صلح است.

همزمان با فرارسیدن 13رجب هرساله در نقاط مختلف هند آیین های باشکوهی به مناسبت ولادت باسعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) برپا می شود.

هند دومین جمعیت بزرگ مسلمانان دنیا را دارد. براساس آمارهای رسمی 13درصد و غیررسمی حدود 20 درصد از جمعیت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفری هند را مسلمانان تشکیل می دهند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N282808

وبگردی