آفتاب

برگزاری همایش انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها در نیاسر کاشان

برگزاری همایش انجمن های دوستی ایران و سایر کشورها در نیاسر کاشان

کاشان- ایرنا- همایش ˈ شبکه انجمن های دوستی ایران و سایرکشورها ˈ روز پنجشنبه در شهر تاریخی نیاسر کاشان برگزار شد.

رییس شورای شهر نیاسر در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این همایش یک روزه را گسترش دوستی میان مردم شهر نیاسر و شهرهای عضو شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها عنوان کرد.

مجتبی حمیدی افزود: در این همایش نمایندگانی از حدود 40 کشور جهان حضور دارند.

شهردار نیاسر نیز گفت: این شبکه سازمانی متشکل از کشورهای دوست با ایران از کشورهای اروپایی، آسیایی و منطقه خاورمیانه است.

جمشید اسماعیلی افزود: شهر نیاسر علاوه بر روسای این انجمن ها، میزبان سفرای کشورهای بوسنی، مکزیک، نیجریه، صربستان، تاجکستان و نیوزلند است.

وی گفت: بازدید از باغشهر نیاسر یکی از اهداف حضور سفرا در این شهر است.

شهردار نیاسر تصریح کرد: آشنایی با میراث فرهنگی، آداب و رسوم نیاسر و همچنین بازدید از آئین سنتی گلاب گیری در منطقه کاشان به صورت سفر فرهنگی، تفریحی یکروزه در جمع روسای شبکه شورایعالی و برخی از مسوولان و سفیران این کشورها از دیگر برنامه ها جانبی این همایش است.

نیاسر در حدود 20 کیلومتری کاشان واقع شده است.

ˈموسسه شبکه شورای عالی هماهنگی انجمن های دوستی ایران و سایر کشورهاˈ، با هدف کمک به تحقق آرمان ها و چشم انداز های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه روابط بین الملل، به همت جمعی از پیشکسوتان عرصه سیاست و فرهنگ در سال 1384 در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجاری تهران به ثبت رسید.

انجمنهای دوستی سازمانی مردم نهاد است که با هدف تحکیم و گسترش روابط دوستانه و پیشبرد اهداف مشترک در زمینه های فرهنگی، علمی ، فنی، ادبی، هنری، اجتماعی و اقتصادی، بین ملت ایران وسایر کشورهای عضو ملل متحد تشکیل شده است.

545/7430/546
کد N282796

وبگردی