آفتاب
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

جداکردن حوزه از نظام یکی از ترفندهای دشمنان است

جداکردن حوزه از نظام یکی از ترفندهای دشمنان است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ماهیت تخریب‌های نابجا علیه دولت را خطرناک توصیف کرد و گفت: عده‌ای به بهانه مسائل فرهنگی به دنبال تخریب دولت هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور هماهنگی روحانیت و ائمه جمعه و جماعت، نبود ارتباط شفاف بین دولت و روحانیت را یکی از مشکلات دولت‌های گذشته دانست و اظهار کرد: دولت بدون داشتن ارتباط تعاملی و شفاف با روحانیت نمی‌تواند کارش را به نحو صحیح پیش ببرد.

وی انتقال و تبادل نظرات بین مسئولان دولت و بزرگان حوزه را امری ضروری برشمرد و با اشاره به اهمیت نقش مشاوران در این رابطه تعاملی گفت: نباید مشاورت را یک امر تشریفاتی در نظر گرفت که دولت برای تکریم بزرگان حوزه و یا برای حل اختلاف احتمالی بین مسئولان و حوزویان، یک مشاور انتخاب کرده است بلکه نقش مشاوران دولت بسیار فراتر از این امور است.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: باید خط صحیح بزرگان حوزه که در مسیر انقلاب هستند کاملا در دولت از طرف حوزه منعکس شود و بزرگان حوزه اطمینان پیدا کنند که خط و فکر امام در جریان اجرایی کشور حاکم است.

فاضل لنکرانی جویاشدن از نظرات دلسوزان و بزرگان حوزه را لازمه تحقق این مهم دانست و اظهار کرد: نباید تنها به آنچه که بزرگان حوزه در جلسات عمومی بیان می‌کنند اکتفا شود، چون آنها دغدغه‌هایی دارند که نمی‌شود آنها را در جلسات عمومی مطرح کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه عده‌ای به بهانه مسائل فرهنگی به دنبال تخریب دولت هستند، گفت: این خطر بزرگی است که ممکن است در آینده‌ای نزدیک در جاهای مختلف خودش را نشان دهد.

وی با تاکید بر اینکه برخی سیاسیون می‌خواهند دولت را از قطار خدمت‌رسانی پیاده کنند، اظهار کرد: این مسئله می‌طلبد افرادی که بینش دقیق دارند و دلسوز نظام هستند در وهله اول نگذارند این مسائل مطرح شود و در مرحله بعد جلوی این گونه افراد را بگیرند.

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه باید از همه نیروهای حوزوی در مسیر کارهای فرهنگی و دینی استفاده شود، تاکید کرد: نباید حضرت امام(ره) را محدود به یک جریان یا یک شخصیت یا برخی افراد کنند بلکه دلسوزان حوزه به فراخور خودشان بخشی از افکار حضرت امام را در سینه‌هایشان دارند و ایشان را به خوبی درک کردند، بنابراین باید از نظرات همه این بزرگان استفاده شود.

فاضل لنکرانی با مذموم دانستن دسته‌بندی حوزویان به جناح‌های چپ یا راست، تاکید کرد: باید با همه افرادی که به اصول انقلاب، اصل ولایت فقیه و رهبری و قانون اساسی معتقدند ارتباط داشت و یک روحانی واقعی با ضوابط دینی هیچ‌گاه نمی‌تواند خود را منحصر به چپ یا راست کند.

وی، جداکردن حوزه از نظام را یکی از ترفندهای دشمنان دانست و گفت: ما وظیفه داریم هر روز حوزه را با نظام بیشتر نزدیک کنیم و حوزه، همراه و منتقد ناصح و امین برای نظام و مسئولان باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وجود اقدامات مختصری که انجام شده، جای حوزه هنوز در این بحث خالی است و یا می‌توان گفت اصلا جایگاهی برای حوزه در نظر گرفته نشده است، در حالی که حوزویان باید چارچوب و ابعاد اقتصاد مقاومتی را از دل دین بیرون بیاورند و تبیین کنند.

فاضل لنکرانی گفت: دولت باید در مسائل فرهنگی قدم‌های جدی بردارد و توقع ما این است که مسائل فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

وی با ذکر این نکته که مسائل اقتصادی، فرهنگی و سلامت با هم مرتبط هستند، اظهار کرد: ما توقع داریم کار فرهنگی مهمی از سوی دولت انجام شود و قدم بزرگی برداشته شود و آثارش در جامعه نمایان شود.

انتهای پیام

کد N282780

وبگردی