آفتاب
قرائتی:

ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان موجب اصلاح جامعه می‌شود

ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان موجب اصلاح جامعه می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان، موجب اصلاح جامعه خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان، موجب اصلاح جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم افتتاح همایش ملی شبکه امین که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تقدیر از برگزارکنندگان طرح یاوران نماز تحت عنوان شبکه امین در کشور گفت: تشکیل انجمن یاوران نماز، فکر و کار مقدس و با ارزشی است و جوانان باید در ترویج فرهنگ نماز به میدان بیایند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در ترویج نماز و یا هر فریضه دینی، باید توجه داشته باشید که بر اساس حجت و برهان اسلامی عمل کنید.

وی در خصوص اهمیت نماز در زندگی خاطرنشان کرد: نماز همچون دارویی است که بیماری را علاج می‌دهد از طرفی نیز نماز در زمان شکرگزاری نعمت و هم در هنگام بلایایی مانند خشکسالی و ... خوانده می‌شود و به انسان آرامش می‌دهد.

قرائتی تصریح کرد: در حقیقت نماز از زمان تولد تا هنگام مرگ همراه انسان است زیرا در هنگام تولد نوزاد، در گوشش اذان و اقامه می‌گویند و در هنگام مرگ نیز نماز میت بر جای می‌آورند پس در زندگی نیز انسان مومن باید با خشوع و بندگی، نماز را در زندگی خود مورد توجه قرار دهد.

وی با بررسی نماز در ادیان دیگر نیز گفت: نماز تنها مختص به دین اسلام نیست همان گونه که از زمان حضرت عیسی(ع)، موسی(ع)، شعیب و ابراهیم و... نیز نماز ترویج می‌شده است و اصلا بدون نماز، هیچ یک از اعمال انسان در نزد خدای متعال، پذیرش نخواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم نماز را شامل تمام کمالات برشمرد و گفت: در نماز همه ابعاد مهم زندگی همچون عدالت، نیکی، راستی، نظم، رزق حلال، محبت و ... جمع شده است تا جایی که حتی محبت به حیوانات نیز در نماز در نظر گرفته شده و اگر کسی آب در اختیار داشت و حیوانی تشنه بود باید آب را به حیوان بدهد و به جای وضو تیمم کند.

قرائتی ادامه داد: نماز دارای اسرار بزرگی است و حتی امام خمینی(ره) اثری گرانقدر در مورد اسرار الصلاة دارند اما مروجان باید بدانند که باید مفاهیم نماز را با زبانی ساده ترویج نمایند تا فهم آن برای همه امکان پذیر باشد.

وی نماز را نشانه خشوع و بندگی در برابر خدا دانست و اظهار کرد: وقتی خدای متعال به ما نعمتی داده است چرا نباید در برابر او خشوع داشته باشیم و با نماز، عبودیت خود را به او نشان دهیم به همین دلیل برای ایجاد خشوع در انسان، باید همواره نعمات الهی را برای خودمان یادآوری کنیم و به آن بیندیشیم تا به عظمت خداوند پی ببریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: حتی برخی از نداشته‌های ما نیز نعمت است و باید قدردان الهی باشیم و بدانیم که هدف از خلقت ما چیست که جهان آفرینش در اختیار اشرف مخلوقات قرار دارد و وظیفه انسان تنها بندگی در برابر خداست.

وی درباره برکات و آثار مهم نماز در زندگی گفت: نماز دارای برکات ارزشمندی است و به انسان نورانیت می‌بخشد پس مروجین نماز باید بدانند که باید ابتدا خود را اصلاح کنند تا بتوانند جامعه را اصلاح نمایند و برکات و آثار نماز را ترویج کنند هرچند ترویج فرهنگ نماز در میان جوانان، موجب اصلاح جامعه خواهد شد.

قرائتی ادامه داد: ترویج فرهنگ نماز کار ارزشمندی است اما فراموش نکنیم ترویج نماز باید به دور از فعالیت‌های حزبی، خطی و سیاسی باشد بلکه تنها در جهت هدایت دیگران انجام شود و اگر یک نفر را هدایت کردیم گویی بشریت را نجات داده‌ایم.

وی در پایان با توصیه‌ای به جوانان بیان کرد: حفظ دین، کار بزرگی است و ازدواج نیمی از دین را حفظ می‌کند پس جوانان در ازدواج به هنگام کوتاهی نکنند تا از آسیب‌های جامعه و گناه در امان باشند که در این زمینه باید با شناخت کامل و تحقیق، همسر مناسبی را پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N282766

وبگردی