آفتاب

مذاکرات ایران و ۱+۵ امروز ادامه می یابد

مذاکرات ایران و ۱+۵ امروز ادامه می یابد

مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ که قرار بود شامگاه چهارشنبه، بین وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین، برگزار شود، به علت مشورت گروه ۱+۵ به صبح امروز پنجشنبه، موکول شد. قرار است توافق نهایی میان طرفین به سند مکتوب تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، چهارمین دور مذاکرات هسته ای ایران و 1 + 5 امروز هم در وین ادامه دارد.
دستور کار مذاکرات دیروز آغاز نگارش پیش نویس توافق نهایی بود که پس از توقف برای مذاکرات کارشناسی و مشورت اعضای گروه 5 به امروز موکول شد.
 
این دور از مذاکرات همان طور که از قبل نیز پیش بینی شده بود، فشرده است و دو طرف باید تصمیمات سختی در روند مذاکرات اتخاذ کنند.
چهارمین دور مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در گام نهایی قرار است تا جمعه ادامه داشته باشد .
مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون در پایان نشست دیروز ضمن آنکه مذاکرات را سازنده دانست، گفت:  برنامه ما این است که این مرحله از مذاکرات که با هدف دستیابی به یک راه حل جامع برای توافق هسته ای نهایی آغاز شده تا جمعه ادامه داشته باشد.
http://www.irinn.ir/sitefiles/13930225/%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c/%d9%85%d8%b0%d8%a7%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%aa%201.jpg
 محمد جواد ظریف و کاترین اشتون، صبح و عصر دیروز در دو نوبت درباره آغاز نگارش متن توافق نامه نهایی هسته ای میان ایران و 1+5 مذاکره کردند. پیش بینی شده است که این دور از گفتگوها تا فردا جمعه، ادامه یابد.

کد N282686

وبگردی