آفتاب

تأکید مسکو بر ادامه مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه

تأکید مسکو بر ادامه مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، فرآیند مذاکرات ژنو درباره سوریه باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، به دنبال استعفای اخضر الابراهیمی، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای خواستار از سر گیری هرچه سریع‌تر فرآیند مذاکرات ژنو برای حل ناآرامی‌ها در سوریه شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: مسکو از تلاش‌های ابراهیمی برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه و غلبه بر بحران در این کشور قدردانی می‌کند. ابراهیمی تلاش و کمک قابل توجهی برای برگزاری کنفرانس‌هایی جهت حل بحران سوریه انجام داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تلاش‌های سیاسی کم‌رنگ به کشتار و رنج مردم منجر می‌شود. نشست ژنو در 30 ژوئن 2012 و دو دور مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری، سنگ‌بنایی حقوقی برای دستیابی به راهکاری برای برون رفت از بحران در سوریه به دست داده است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما معتقدیم مذاکرات باید هرچه سریع‌تر از سر گرفته شود و فعالیت‌ سیاسی ضعیف در این زمینه می‌تواند به کشتار بیشتر مردم در سوریه بینجامد.

در ادامه این بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به نشست 30 ژوئن ژنو اعلام کرد که موفقیت‌های عملی در این نشست و نشست‌های دیگر زیربنایی حقوقی برای تلاش‌های بیشتر جهت حل بحران فراهم می‌سازد. طبق اعلام دستگاه دیپلماسی روسیه، اهمیت اقداماتی از این دست قابل انکار نیست و در عین حال هیچ جایگزینی برای این تلاش‌ها وجود ندارد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دمشق آماده است که مذاکرات ادامه یابد و با توجه به این مسئله اپوزیسیون سوریه نیز باید تعهد خود را به دستیابی به راهکار سیاسی نشان دهد و به گزینه‌های خارجی برای دستیابی به تسلیحات دست نیازد.

روسیه اعلام کرد که مسکو به اقدام‌های فعال در راستای از سر گیری مذاکرات ژنو ادامه خواهدداد و جامعه بین‌المللی باید در این زمینه همگام باشد.

وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های سازمان ملل متحد با هدف کاستن از بحران و ایجاد بستر مناسب جهت مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری به سرانجام برسد.

انتهای پیام

کد N282535

وبگردی