آفتاب

اعلام 3 روز عزای عمومی در ترکیه/ اردوغان از ادامه عملیات نجات معدنچیان خبر داد

اعلام 3 روز عزای عمومی در ترکیه/ اردوغان از ادامه عملیات نجات معدنچیان خبر داد

نخست وزیر ترکیه با حضور در محل وقوع انفجار و آتش سوزی در معدن زغال سنگ شهر سوما، ضمن تسلیت به شهروندان ترک به خاطر این فاجعه از گروه های امداد و رسانه ها برای انعکاس اخبار این حادثه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی TRT، به دنبال کشته شدن بیش از 200 معدنچی ترک در یکی از بزرگترین معادن زغال سنگ در غرب ترکیه، دولت این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

آخرین آمار رسمی اعلام شده از کشته شدن 238 نفر در فاجعه انفجار و آتش سوزی در معدن سوما واقع در استان مانیسا حکایت دارد. بر این اساس فعالیت گروه های امدادی برای مهار آتش و نجات بازماندگان این حادثه همچنان ادامه دارد. در همین راستا در مسیر منتهی به ورودی این معدن صدها آمبولانس برای انتقال مجروحان صف کشیده اند.

این در حالی است که هزاران نفر از وابستگان معدنچیان قربانی، با تجمع در این محل در انتظار دریافت خبری از نزدیکان خود هستند. امروز "کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه به دیدار محل حادثه رفته و با حادثه دیدگان و بستگان آنها دیدار کرد.

همچنین "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با لغو سفر خارجی خود به محل وقوع این فاجعه رفت تا تسلی خاطر حادثه دیدگان باشد. وی در گفتگو با اصحاب رسانه گفت: این حادثه یکی از بزرگترین فجایع کاری در تاریخ ترکیه بوده است. وی با اشاره به کشته شدن دست کم 238 نفر در این حادثه از مجروح شدن حدود 80 معدنچی و انتقال آنها به مراکز درمانی خبر داد.

بر این اساس دست کم 120 نفر دیگر از معدنچیان در زیر آوارها گیر افتاده اند. نخست وزیر ترکیه ضمن عرض تسلیت به 77 میلیون شهروند ترک به خاطر این حادثه دلخراش اظهار داشت: در حال حاضر همه ما لحظات سخت و طاقت فرسایی را می گذرانیم. به گفته وی افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند کسانی بودند که برای کسب معاش تن به انجام یکی از سخت ترین کارها داده اند.

اردوغان با بیان این که فعالیت گروه های امداد و گروه های پزشکی برای نجات افراد گیر افتاده ادامه دارد از این گروه ها به خاطر تلاش هایشان و نیز رسانه ها که طی 24 ساعت گذشته تلاش فراوانی برای انتشار اخبار مربوط به این حادثه کرده اند، قدردانی کرد. نخست وزیر ترکیه از بسیج تمام امکانات کشور برای کمک رسانی به حادثه دیدگان خبر داد.

در حالی که برخی گزارش ها از سهل انگاری مدیران معدن سوما در وقوع این حادثه حکایت دارد، اردوغان تاکید کرد تحقیقات برای بررسی علت وقوع این حادثه و صحت گزارش های منتشر شده در این مورد آغاز شده است.

کد N282379

وبگردی