آفتاب

کمیسیونر امور مسلمانان فیلیپین به ایران دعوت شد

کمیسیونر امور مسلمانان فیلیپین به ایران دعوت شد

علی اصغر محمدی، سفیر ایران در مانیل در دیدار با یاسمین بوسران لائو، کمیسیونر جدید امور مسلمانان فیلیپین با تبریک انتصابش در این مسوولیت، علاقه‌مندی ایران را برای توسعه همکاری‌ها و مشورت‌ها با کمیسیون امور مسلمانان ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار دو طرف همکاری‌های موجود درامور قرآنی و تبادل هیات‌های فرهنگی بین دو کشور را مرور کردند.

سفیر ایران در فیلیپین با اشاره به دیدار سال گذشته کمیسیونر امور مسلمانان با حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده مقام معظم رهبری در بعثه در مکه مکرمه، دعوتنامه سفر به تهران را به وی تسلیم کرد.

یاسمین با تشکر ازحمایت‌ها و مساعدت‌های ایران به جامعه مسلمان فیلیپین ابرازامیدواری کرد این همکاری‌ها در آینده در بخش‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.

کمیسیون امور مسلمانان فیلیپین یک سازمان دولتی است که سال 2008 به جای دفتر امور مسلمانان فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان رابط میان دولت و اقلیت مسلمان این کشور با هدف دفاع از حقوق مسلمانان فعالیت می کند. ارتقای امور اقتصادی، فرهنگی و توسعه شهرک‌های اسلامی، هماهنگی با سایر کشورهای اسلامی، هماهنگی، نظارت و امور زیارتی مانند مناسک حج، حمایت از مسابقات قرآنی و پشتیبانی از مدارس اسلامی از اهداف تشکیل این کمیسیون اعلام شده است.

این کمیسیون 9 عضو دارد که از سوی رییس‌جمهور این کشور و برای مدت چهار سال منصوب می‌شوند.

این کمیسیون شامل بخش‌های روابط خارجی، دفتر اسکان مسلمانان، امور اقتصادی مسلمانان، دفتر امور فرهنگی، دفتر صلح و حل مناقشه‌ها، اداره حج و اوقاف و دفتر امور حقوقی است.

انتهای پیام

کد N282205

وبگردی