آفتاب
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

قرآن می‌تواند در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها راهگشا باشد

قرآن می‌تواند در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها راهگشا باشد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدواریم بتوانیم کلام خدا را نه فقط از راه صوت بلکه از طریق بیان درست مفاهیم در سطح جهان ترویج دهیم و همانند امام سجاد (ع) علاوه بر صوت زیبا، حقیقت زیبای قرآن را نیز بیان کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امیدواریم بتوانیم کلام خدا را نه فقط از راه صوت بلکه از طریق بیان درست مفاهیم در سطح جهان ترویج دهیم و همانند امام سجاد (ع) علاوه بر صوت زیبا، حقیقت زیبای قرآن را نیز بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در دهمین نشست تخصصی اساتید، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم که در حسینیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به همت شورای عالی قرآن کریم برگزار شد، اظهار کرد: اگر جوانان ما بتوانند خود را با قرآن مانوس کنند قرآن در پوست و گوشت آنها جاری می‌شود و ما باید کاری کنیم که قرآن در باطن و کلام جوانان‌مان پدیدار شود.

وی افزود: علاوه بر اینکه قرآن را با صوت وزین می‌خوانیم باید کاری کنیم که عمل به قرآن نیز در سطح جامعه ترویج پیدا کند. کسانی که قاریان این کلام هستند باید محافظ مفاهیم قرآنی نیز باشند و قاریان قرآنی باید پیام و حقیقت قرآن را برای مردم بیان کنند و فقط به ظواهر نپردازیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ظواهر قرآن مهم است ولی فراگیری فرهنگ قرآنی نیز اهمیت زیادی دارد. ما خوشحالیم که سازمان اوقاف و امور خیریه توانسته پیشتاز مسابقات قرآنی در عرصه داخلی و بین‌المللی باشد ولی این کافی نیست. باید انسان‌هایی را تربیت کنیم که در کل جهان طراز اول اخلاق قرآنی باشند.

محمدی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم کلام خدا را نه فقط از راه صوت بلکه از طریق بیان درست مفاهیم در سطح جهان ترویج دهیم و همانند امام سجاد (ع) علاوه بر صوت زیبا، حقیقت زیبای قرآن را نیز بیان کنیم.

وی در پایان گفت: در جهان امروز نیز هرگاه انسان‌های صالح همچون فرماندهان نظامی زمان جنگ به بن‌بست می‌خوردند بهترین راهکار برای آنها روی آوردن به تلاوت و ترویج مفاهیم قرآنی بود پس قرآن می‌تواند در تمامی عرصه‌های زندگی ما راهگشا باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن اظهار کرد: هدف از برگزاری اینگونه نشست‌ها ارتقای علمی و دانش نظری و مهارتی قاریان و حافظان قرآنی است که در سال‌های گذشته نیز این جهت‌گیری‌ها دنبال شده است.

وی ادامه داد: نتیجه این نشست‌ها عمق‌بخشی علمی به مفاهیم قرآنی است و توحید اندیشه نیز در عرصه مفاهیم قرآنی بالا رفته است. این چیزی است که شایسته جامعه قرآنی کشور ما است.

قائم مقام شورای عالی قرآن افزود: ما امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده پرچمدار اینگونه بحث‌های قرآنی باشیم. سه دهه از فعالیت‌های جامعه قرآنی می‌گذرد. قاریان و حافظان ما همواره در عرصه‌های بین‌المللی پیشتاز بوده‌اند لذا ضرورت دارد که قاریان ما از توانمندی‌های علمی نیز برخوردار باشند.

سرابی در پایان گفت: در این نشست ما از اساتید و صاحب‌نظران علمی تلاوت قرآن بهره گرفته‌ایم. این نشست به مدت دو روز با ارائه سخنرانی و مقالات برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N282197

وبگردی