آفتاب

آمادگی دولت نیجریه برای مذاکره با بوکوحرام/ تحریم آمریکا علیه مقامات آفریقای مرکزی

آمادگی دولت نیجریه برای مذاکره با بوکوحرام/ تحریم آمریکا علیه مقامات آفریقای مرکزی

تحریم آمریکا علیه مقامات آفریقای مرکزی، آمادگی دولت نیجریه برای مذاکره با بوکوحرام و افزایش شمار نیروهای اتحادیه اروپا در آفریقای مرکزی به 870 نفر از جمله تحولات قاره آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس از آمادگی دولت نیجریه برای مذاکره با بوکوحرام در واکنش به ربوده شدن بیش از 200 دختر مدرسه‌ ای خبر داد.

از روز گذشته فشارها بر دولت "گود لاک جاناتان" رئیس جمهور نیجریه افزایش یافته است. علت افزایش فشارها انتشار گزاشهایی درباره تعلل جانتان برای آغاز عملیات گسترده برای یافتن دختران ربوده شده است.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، در همان روزهای ابتدایی ربوده شدن دختران دانش آموز، چند کشور غربی پیشنهاد کمک به جاناتان برای یافتن این دختران را داده بودند اما رئیس جمهور نیجریه با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

حدود یک ماه است که گروه تروریستی بوکوحرام بیش از 200 دختر دانش آموز را ربوده و تهدید به فروش آنها کرده است. البته گزارشهایی درباره اینکه برخی از این دختران به قیمت 12 دلار فروخته شده و سپس به اجبار به عقد مردان درآمده اند نیز در رسانه ها منتشر شده است.

شینهوا نیز از تحریم آمریکا علیه 5 مقام فعلی و سابق جمهوری آفریقای مرکزی از جمله "فرانسیس بوزیزه" رئیس‌ جمهوری سابق این کشور، "میشل دجوتودیا" رئیس سابق دولت انتقالی، "نورالدین آدم" وزیر سابق امنیت عمومی، "عبدالای مسکینه" رهبر جبهه دموکراتیک مردم جمهوری خواه آفریقای مرکزی و "لوی یاکیت" خبر داد که در افزایش تنش‌ ها و درگیریها در جمهوری آفریقای مرکزی نقش داشته اند.

رسانه ها همچنین از افزایش شمار نیروهای اتحادیه اروپا در آفریقای مرکزی به 870 نفر تا اواسط ژوئن 2014 پیش از سپردن زمام امور به نیروهای سازمان ملل در پایان سال جاری به منظور حفظ امنیت در بخش‌هایی از پایتخت آفریقای مرکزی خبر دادند.

کد N282156

وبگردی