آفتاب
در نشست جده مطرح شد؛

درخواست سلمان بن عبدالعزیز از آمریکا برای تقویت همکاری نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

درخواست سلمان بن عبدالعزیز از آمریکا برای تقویت همکاری نظامی با کشورهای حاشیه خلیج فارس

ولیعهد عربستان از آمریکا خواست همکاری نظامی خود را با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سلمان بن عبدالعزیز اعلام کرد با توجه به خطراتی که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را فرا گرفته، از آمریکا می خواهیم همکاری نظامی خود را با این کشورها تقویت کند.

درخواست ولیعهد سعودی در نشست مقامات دفاعی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مطرح شد که چاگ هیگل وزیر دفاع آمریکا هم حضور داشت.

سلمان که علاوه بر اینکه ولیعهد عربستان است،مسئولیت وزارت دفاع این کشور را هم برعهده دارد، در نشست مشورتی دفاعی شورای همکاری خلیج فارس در کاخ کنفرانسهای جده گفت ما امروز در شرایط فوق العاده مهم که تهدیدهای روزافزونی علیه امنیت و ثبات منطقه وجود دارد که این وضعیت، هماهنگی مواضع و سیاستها و طرحهای دفاعی کشورهای ما را ضروری کرده است.

وی اعلام کرد طی سالهای اخیر در منطقه عربی ما، چالشهای امنیتی متعدد و خطرناکی ایجاد شده است .

سلمان به بحرانهای سیاسی در برخی کشورهای عربی و تلاش برای دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی و افزایش پدیده تروریسم خبر داد که به گفته وی، امنیت کشورهای عربی را در معرض خطر قرار داده است.

وی بر ضرورت افزایش تلاشها و هماهنگی مواضع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تاکید و از مشارکت هیگل در نشست اعضای شورا تقدیر کرد و گفت کشورهای عضو شورا روابط تاریخی و راهبردی با آمریکا دارند که به تقویت امنیت منطقه و ثبات آن کمک می کند.

رسانه های غربی گزارش دادند نشست وزیر دفاع آمریکا و همتایان خود در شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در سایه اختلافات میان واشنگتن و این کشورها به ویژه درباره ایران، سوریه و همچنین مصر برگزار می شود.

کد N282137

وبگردی