آفتاب
/دومین همایش خیرین سلامت ملایر/

انتقاد نماینده ملایر از نبود دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه

انتقاد نماینده ملایر از نبود دانشگاه علوم پزشکی در این منطقه

نماینده مردم ملایر در خانه ملت از نبود دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه همدان، علی نعمت چهاردولی در دومین همایش مجمع خیرین سلامت ملایر، گفت: شهرستان ملایر در حال حاضر به عنوان دومین شهرستان استان همدان هنوز دانشکده علوم پزشکی ندارد و این درحالی است که باید دانشگاه علوم پزشکی در آن راه اندازی می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد که پس از ملایر در استان دارای اهمیت هستند و به اندازه ملایر وسعت ندارند، دارای دانشکده علوم پزشکی هستند.

چهاردولی افزود: ملایر که باید اکنون از نعمت دانشگاه علوم پزشکی برخوردار می‌بود امسال به تازگی دارای دانشکده پرستاری شده است.

وی با بیان اینکه وجود دانشگاه علوم پزشکی در آموزشی شدن بیمارستان‌ها و رغبت متخصصان برای حضور در شهرستان موثر است، تصریح کرد: شهر دوم استان همدان باید متخصصان رشته های مختلف پزشکی را داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان ملایر برای انجام آنژیوگرافی متخصص قلب ندارد و بیماران مجبور به مراجعه به همدان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده پرستاری ملایر باید به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شود تا بتوانیم از مزایای وجود این دانشگاه در شهرستان به نفع شهروندان استفاده کنیم.

چهاردولی با تقدیر از عملکرد اعضای مجمع خیرین سلامت ملایر، گفت: خیران باید همچون مدرسه سازی در حوزه بهداشت و درمان هم فعال باشند تا مردم در اثر عدم توانایی در پرداخت هزینه دارو و درمان دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

کد N281877

وبگردی