آفتاب

هاگل: مذاکرات هسته‌ای، امنیت منطقه را تضعیف نمی‌کند

هاگل: مذاکرات هسته‌ای، امنیت منطقه را تضعیف نمی‌کند

وزیر دفاع آمریکا به هم‌پیمانان خود در شورای همکاری خلیج (فارس) اطمینان داد مذاکرات کنونی ایران و گروه 1+5 درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای این کشور امنیت هم‌پیمانان آمریکا در منطقه را تضعیف نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در سخنانش در آغاز کنفراس شورای همکاری خلیج (فارس) گفت: واشنگتن امیدوار است که پیشرفت‌هایی در زمینه تهیه پیش‌نویس توافق نهایی مذاکرات با ایران در هفته جاری در وین حاصل شود.

براساس گزارش پایگاه خبری گلف نیوز، وی در ادامه گفت: همزمان که مذاکرات رو به جلو پیش می‌رود من می‌خواهم در مورد دو چیز به شما اطمینان دهم؛ اول اینکه این مذاکرات تحت هیچ شرایطی برای توافق هسته‌ای با ایران امنیت منطقه را کنار نخواهد گذاشت.

رئیس پنتاگون همچنین بیان کرد:‌ دوم این است که اگرچه ترجیح ما راه‌حل دیپلماتیک است آمریکا آماده است تا اطمینان حاصل کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اینکه ایران به متن هرگونه توافقی پایبند خواهد بود.

وی افزود: اگر ایران به مذاکرات هسته‌ای پشت پا بزند آمریکا به تعهدات خود در زمینه امنیت هم‌پیمانانش در حاشیه خلیج (فارس) متعهد است.

وی گفت که در حال حاضر حدود 35 هزار نیروی آمریکایی در این منطقه حضور دارند.

چاک هاگل همچنین در سخنانش در مورد موضوع جنگ داخلی سوریه و کمک به دولت‌های عضو شورای همکاری خلیج (فارس) برای حل این وضعیت صحبت کرد.

انتهای پیام

کد N281857

وبگردی