آفتاب

مالزی زیر تیغ انتقادها/ تاخیر عملیات جستجوی ام.اچ 370 سوژه جدید شد

مالزی زیر تیغ انتقادها/ تاخیر عملیات جستجوی ام.اچ 370 سوژه جدید شد

کوالالامپور- ایرنا - تاخیر چهارساعته مالزی در آغاز عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی این کشور که 17 اسفند ماه گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد مقامات کوالالامپور را همچنان زیر تیغ انتقادهای داخلی و خارجی قرار داده است.

به گزارش ایرنا، ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی ضمن پذیرش تاخیر چهار ساعته در آغاز عملیات جستجو، اعلام کرد که این تاخیر باعث سردرگمی بیشتر انجام عملیات جستجو شده است.

مالزی 12 اردیبهشت ماه گزارش از جریان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 منتشر کرد که در آن سرنخ جدیدی از چگونگی ناپدیدشدن این بوئینگ 777 از صفحه رادارهاارایه نکرد.

پس از این گزارش برخی رسانه های داخلی مالزی تاخیر چهارساعته در آغاز عملیات جستجو را برای یافتن اثری از هواپیما مطرح کردند و مقامات این کشور را مورد انتقاد قرار دادند.

نخست وزیر مالزی با قبول برخی انتقادها به مقایسه عملیات جستجوی این پرواز با حادثه هواپیمای فرانسوی پرداخت وگفت: عملیات جستجو برای این پرواز در مقایسه با حادثه مشابه خطوط هوایی فرانسه در سال 2009 یک سوم سریع تر آغاز شده است، اما علت تاخیر زمانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به نوشته روز چهارشنبه روزنامه نیو استریت تایمز مالزی، وی با این عنوان که هیچ اقدامی نمی توانست سرنوشت پرواز ام.اچ 370 را تغییر دهد، اعلام کرد که مالزی همه تلاش خود را برای یافتن این پرواز به کار می گیرد.

نجیب تون رزاق افزود: بدون مدرک و شواهد فیزیکی، یا یک توضیح آشکار دلیل وقوع این حادثه، توجه مردم به طور طبیعی به سوی مقامات متمرکز می شود و مالزی تاکنون زیر تیغ انتقادها قرار داشته است.

نخست وزیر مالزی از این حادثه به عنوان درسی یاد کرد که پس از آن اقدامات امنیتی در فرودگاه های این کشور افزایش یافته و صنعت هوایی جهانی نیز درس هایی از این پرواز آموخته است.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی با 239 سرنشین از جمله دو جوان ایرانی 17 اسفند ماه سال گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تلاش های بین المللی برای یافتن این پرواز پس از گذشت 68 روز تاکنون بی نتیجه مانده است.

آساق**د.م**1611
کد N281789

وبگردی