آفتاب

توافق نواز شریف و فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا بر همکاری جدی‌تر

توافق نواز شریف و فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا بر همکاری جدی‌تر

سفارت آمریکا در اسلام آباد اعلام کرد، نخست وزیر پاکستان در جریان دیدار با فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا توافق کردند تا با یکدیگر برای ایجاد یک روابط قوی‌تر و دستیابی به اهداف مشترک آتی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، دریادار جاناتان گیرینرت، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا چهارمین مقام ارشد آمریکایی است که در کمتر از یک ماه گذشته با مقام‌های ارشد دولت پاکستان دیدار می‌کند زمانی که نیروهای ناتو در حال خروج از افغانستان هستند.

آمریکا از پاکستان می‌خواهد تا به روند سازش افغانستان کمک کند و مطمئن شود که شبه نظامیان نمی‌توانند ار مرز عبور کنند و به افغانستان بروند.

ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در چند روز گذشته به پاکستان رفته بود، تاکید کرد که در دیدار با نواز شریف، نخست وزیر این کشور خواستار افزایش فشارها بر گروه‌های شبه نظامی، عدم اجازه دادن برای استقرار در مخفیگاه‌ها و جلوگیری از حملات برون مرزی شده است.

نواز شریف و این دریادار آمریکایی همچنین بار دیگر بر اهمیت روابط امنیتی واشنگتن ‌و اسلام آباد برای ثبات در منطقه تاکید کردند.

سفارت آمریکا در اسلام آباد اعلام کرد، دریادار گیرنیرت پس از دیدار با نخست وزیر و مقام‌های ارشد نظامی پاکستان در اسلام آباد و کراچی، پاکستان را ترک گفت.

سفارت آمریکا در ادامه بیانیه خود همچنین آورده است: کمک آمریکا به نیروهای امنیتی پاکستان برای ایجاد ظرفیت‌های مقابله با اقدامات شبه نظامیان و تروریستی همچنان ادامه دارد.

از 2002، پاکستان بیش از 16 میلیارد دلار کمک امنیتی از آمریکا دریافت کرده است. اقدامات پاکستان در ریشه‌کنی تروریسم و شبه نظامی‌گری یک اقدام حساس و مهم در ایجاد فضایی باثبات برای تقویت و رشد اقتصادی است.

انتهای پیام

کد N281739

وبگردی