آفتاب

انتخابات ریاست جمهوری مصر برای شهروندان ساکن خارج پنجشنبه آغاز می شود

انتخابات ریاست جمهوری مصر برای شهروندان ساکن خارج پنجشنبه آغاز می شود

تهران - ایرنا - ˈبدرعبدالعاطیˈ سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که مقدمات برای رای گیری انتخابات ریاست جمهوری از مصری های ساکن خارج فراهم شده و این رای گیری از فردا( پنجشنبه ) در کنسولگری ها و سفارتخانه های مصر در مناطق مختلف جهان آغاز می شود .

به گزارش رسانه های مصری، عبدالعاطی تصریح کرد که مصری ها می توانند در 124 کشور در نقاط مختلف جهان آراء خود را در صندوق های رأی بیندازند .

وی افزود: ما هیچ نگرانی ای در خصوص برگزاری این انتخابات و همچنین تلاش های گروه ˈاخوان المسلمینˈ و طرفداران این گروه جهت مانع تراشی برای رای گیری نداریم.

وی اضافه کرد: وزارت خارجه مصر به اطلاع مقام های کشورهای مختلف رسانده که چنین اقدام هایی تنها برای ایجاد مانع بر سر رای گیری است و در نتیجه همه گونه پیش بینی در این خصوص انجام شده و امنیت حوزه های رای گیری در کنسولگری ها و سفارتخانه های مصر در کشورهای مختلف برقرار شده تا رای گیری به خوبی و بدون مشکل انجام شود .

ˈعبدالعزیز سالمانˈ دبیر کل کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در خصوص مصری های ساکن قطر و ترکیه نیز گفت: آن ها نیز همانند دیگر مصری های ساکن خارج می توانند با استفاده از حق قانونی خود ، نامزد مورد نظرشان را در انتخابات ریاست جمهوری مصر، برگزینند.

مصر از زمان برکنار ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری این کشور توسط ارتش، روابط پرتنشی با ترکیه و قطر داشته و این دو کشور را به حمایت از گروه اخوان المسلمین متهم می کند. این در حالی است که این دو کشور برکناری مرسی توسط ˈعبدالفتاح السیسیˈ وزیر دفاع سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری را کودتای نظامی ضد مرسی می دانند .

انتخابات ریاست جمهوری مصر برای مصری های ساکن خارج از 15 می ( 25 اردیبهشت ) آغاز می شود و به مدت چهار روز ادامه دارد .

کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری این کشور روزهای 26 و 27 مه 2014 (5 و 6 خرداد 1393) و با حضور دو نامزد یعنی عبدالفتاح السیسی و ˈ حمدین صباحیˈ برگزار خواهد شد.

رسانه های مختلف عبدالفتاح السیسی را پیروز حتمی این انتخابات می دانند .

خاورم **2041**1651
کد N281693

وبگردی