آفتاب

خباز: دولت دهم زمین سوخته تحویل داد/ دلواپس مجلس آینده هستند

خباز: دولت دهم زمین سوخته تحویل داد/ دلواپس مجلس آینده هستند

تهران- ایرنا- معاون امور تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت دهم زمین سوخته تحویل دولت یازدهم داده است، گفت: دلواپسی برای مجلس آینده است نه برای اورانیوم ها و بحث های هسته ای.

«محمدرضا خباز» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به سخنی از مرحوم دکتر «علی شریعتی» با این مضمون که تاریخ تکرار می شود، افزود: اگر این جمله را قبول داشته باشیم باید به سال 76 و زمانی که آقای خاتمی دولت را در اختیار گرفت، بازگردیم و به یاد بیاوریم که برخی به اصطلاح اصولگرایان، خطی تخریبی علیه دولت ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در آن زمان آقای ناطق نوری که رقیب اولیه بود، تلاش کرد که این اتاق فکر و خط تخریبی را بهم بزند، ولی نتوانست و آن افراد هر 9 روز یک بحران برای دولت ایجاد می کردند و حالا تاریخ در حال تکرار است.

خباز با بیان اینکه بحران سازان گذشته اتاق فکر جدیدی را تشکیل داده اند و به دنبال تضعیف دولت هستند، تصریح کرد: آنها به دنبال رسیدن به هدف خود با هر وسیله ای مشروع و نامشروعی هستند و از دروغ، ناسزا، صحنه سازی و تقطیع سخنان و تیترهایی که با متن منطبق نیست تا نطق ها و سخنرانی های که از تریبون های رسمی کشور انجام می شود، استفاده می کنند.

وی با یادآوری برگزاری همایش دلواپسیم خاطر نشان کرد: باید به این دوستان گفت شما زمانی باید دلواپس می شدید که رییس جمهوری مورد نظرتان 7 روز نامه رهبر معظم انقلاب را اجرا نکرد یا رهبری نظری دادند و احمدی نژاد 11 روز خانه نشین بود.

این نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: روزی باید دلواپس می شدید که اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رخ داد و یا روزی که ماجرای بابک زنجانی با 9 هزار میلیارد تومان اختلاس اعلام شد، ساکت بودید و حرفی نزدید در حالی که باید عزای عمومی اعلام می کردید.

وی با بیان اینکه به نظرم این دلواپسی برای مجلس آینده است نه برای اورانیوم ها و بحث های هسته ای گفت: می خواهند کاری کنند که دولت را ناکارآمد جلوه دهند و این روش نامطلوبی است.

خباز تصریح کرد: ما مسلمانیم و اعتقاداتی داریم، روز قیامت باید در برابر اعمال خود پاسخ گو باشیم و نباید اینگونه بی محابا به دولت منتخب مردم که با تنفیذ رهبر معظم انقلاب، سکان اجرایی را برعهده دارد، حمله کرد.

وی درباره جشن میلاد حضرت فاطمه (س) که در ریاست جمهوری توسط همسر دکتر روحانی برگزار شد، اظهارداشت: این جشن برای حضرت فاطمه (س) برگزار شد نه جشن شخصی که برخی ها می گویند باید آن را در منزل خود برگزار می کردید، مگر جشن تولد یا عروسی فرزندشان بوده و اگر جشن میلاد حضرت فاطمه (س) در مهمترین کاخ کشور برگزار نشود، پس باید در کجا چنین مراسمی برگزار شود؟

معاون معاونت پارلمانی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برخی ها این موضوع را برعکس جلوه دادند و هرگز نگفتند که نباید جشن برگزار می کردید، بلکه گفتند باید این جشن را در خانه خودتان برگزار می کردید.

وی تصریح کرد: هر فردی که کار مخالفان دولت را شنید روش آنها را تقبیح کرد زیرا این حرکات نشان می دهد که اتاق فکری وجود دارد و در حال جهت دادن به مجموعه است که دولت را ناکارآمد جلوه دهد.

خباز تصریح کرد: می خواهند این دولت را اولین دولت چهارساله نظام معرفی کنند، اما وقتی به گذشته نگاهی بیندازیم می بینیم همین کارها را با دولت هفتم انجام دادند، اما آقای خاتمی در دور دوم 4 میلیون بیشتر از دور اول رای آورد.

وی با بیان اینکه باید در مسیر رهبر معظم انقلاب، امام (ره)، مردم، عقل و منطق حرکت کرد، اظهار داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و گرفتاری های کشور را که به وسیله خود این دلواپسان ایجاد شده، حل کنیم.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: از منتقدان و مخالفان می خواهم کمک کنند و اگر کمکی نمی کنند، حداقل دندان روی جگر بگذارند تا دولت به اهدافی که برای رفع گرفتاری ها دارد، برسد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف تخریبگران کشاندن دولت به حاشیه است، اظهار داشت: می خواهند دولت از کار اصلی که حل مشکلات مردم است دور بماند؛ مثلا اقداماتی که در زمینه حل مشکلات هسته ای کرده یا کارهایی که درباره بهداشت و درمان انجام شده، کارهای بسیار خوبی است که می خواهند آن را زیر سوال ببرند.

خباز گفت: رییس جمهوری انسانی بسیار صبور هستند و ایستادگی می کنند و تا وقتی که مجبور نشوند، سعی می کنند انعکاسی از خود درباره انتقادات نداشته باشند.

وی از حامیان و همراهان دولت تدبیر و امید در خارج از بدنه دولت خواست که به انتقادات علیه دولت پاسخ دهند و گفت: حلاوت واکنش و انعکاس حمایت دوستان دولت دربرابر انتقادات در کام ملت بسیار شیرین تر از پاسخ خود دولت به انتقادات است .

معاون معاونت پارلمانی رییس جمهوری اظهار داشت: کسانی که دل در گروه خدمت به نظام و کشور دارند و علاقه مند به موقعیت دولت هستند و می دانند موقعیت دولت، موقعیت نظام است، باید به پیشرفت اهداف که در چارچوب نظام تعریف می شود، کمک کنند.

وی گفت: امیدوارم کاسه صبر دولت لبریز نشود و با مخالفان مقابله نکند، زیرا دود این مقابله تنها به چشم مردم می رود.

خباز با بیان اینکه «در 4 ماه آخر دولت دهم مقابله میان منتقدان و احمدی نژاد خسارات سنگینی را به کشور وارد کرد»، اظهار داشت: اکنون که دولت را تحویل گرفته ایم تازه فهمیده ایم که در این 4 ماه آخر دولت دهم چه اتفاقات عجیبی رخ داده است.

وی تصریح کرد: زمانی که جنگ می شود و نیرویی قدرتمند می خواهد بر نیرویی ضعیف غلبه پیدا کند، نیروی شکست خورده زمین سوخته تحویل می دهد .

معاون معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید کرد که دولت دهم زمین سوخته به دولت یازدهم تحویل داده و ادامه داد: اگر بخواهیم مصادیق آن را بیان کنیم، انسان واقعا مشمئز می شود و گاهی می خواهد از ناراحتی سر به بیابان بگذارد .

وی اظهار داشت: در چهارماه آخر دولت دهم هیچ فردی دل به کار نمی داد و دولت با مجلس درگیر بود، در این مدت کشور به نابودی کشیده شد، بنابراین بر این اعتقادیم که اگر ظلمی هم می شود باید دولت تحمل کند تا اختلافات در ارکان کشور به وجود نیاید.

سیام**9103**1572
کد N281629

وبگردی