آفتاب

مذاکره دولت تایلند و کمیسیون انتخاباتی به تعویق افتاد

مذاکره دولت تایلند و کمیسیون انتخاباتی به تعویق افتاد

دیدار امروز (چهارشنبه) نخست‌وزیر موقت تایلند با کمیسیون انتخابات این کشور به دلایل امنیتی به تعویق افتاد. مقام‌های تایلند در تلاشند تا تاریخی را برای برگزاری انتخابات تعیین کنند، اما انتظار می‌رود که این روند با تحریم اپوزیسیون مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شش ماه اعتراضات ضد دولتی که موجب خشونت‌های پراکنده در خیابان‌های بانکوک شد، تهدیدی است که اقتصاد این کشور وارد رکود شود و حتی نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ داخلی را افزایش دهد. این بحران جدیدترین درگیری میان وفاداران به تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر پیشین تایلند و حامیان ثبات در این کشور آسیای جنوبی شرقی است.

دادگاه قانون اساسی تایلند یینگلاک شیناواترا (خواهر تاکسین) را نیز هفته گذشته از پست نخست‌وزیری کنار گذاشت. پس از آن نخست‌وزیر موقت تعیین شد و انتظار می‌رود که انتخابات در تاریخ 20 ژوئیه برگزار شود. با این حال انتظار می‌رود که حزب پوتای یینگلاک در انتخابات پیروز شود. از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که آیا نخست‌وزیر جدید تایلند اختیار صدور حکم برای تاریخ جدید انتخابات پارلمانی را در اختیار دارد یا خیر.

با افزایش خشونت‌های تایلند و فلج سیاسی این کشور، احتمال وقوع کودتا از سوی نظامیان نیز شدت گرفته است. با وجود اینکه آمریکا اطمینان داده است که نظامیان تایلندی کودتا نخواهند کرد چرا که منفعتی ندارند، اما گمانه‌زنی‌هایی در این باره شنیده می‌شود.

ارتش تایلند در سال 2006 تاکسین را از قدرت کنار گذاشت و پیش از آن نیز چندین دهه اداره این کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

کد N281597

وبگردی