آفتاب

مسکو: ناتو از بحران اوکراین برای احیای خود استفاده می‌کند

مسکو: ناتو از بحران اوکراین برای احیای خود استفاده می‌کند

سفیر جدید روسیه در ناتو اعلام کرد، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از شرایط کنونی اوکراین برای احیای خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، الکساندر گروشکو، سفیر جدید روسیه در ناتو گفت: با توجه به این موضوع که ناتو انرژی زیادی را صرف می‌کند تا بگوید که تهدید جدیدی علیه اروپا رو به ظهور است، نتیجه می‌گیریم که آن‌ها تلاش می‌کنند تا از بحران کنونی اوکراین نهایت بهره‌وری را داشته باشند و بدین ترتیب حضور خود را در شرایط امنیتی کنونی ثابت کنند.

گروشکو افزود: ناتو از این شرایط اوکراین به نفع خود استفاده می‌کند و تلاش دارد تا هزینه نظامی کشورها را افزایش دهد. طی این روزها نیز ما شاهد هستیم که مقام‌های ناتو مکررا می‌گویند که این ائتلاف باید از خواب بیدار شود.

سفیر روسیه تاکید کرد: این همه انرژی که ناتو صرف می‌کند با هدف احیای این سازمان است و می‌خواهد که از افزایش هزینه‌های نظامی کشورها سود ببرد و برای رسیدن به این هدف نیاز به یک دشمن دارد.

سفیر روسیه در ناتو در پایگاه اجتماعی فیس بوک نوشت: ناتو پیشتر گفته بود که تسلیحات هسته‌ای را در خاک اعضای جدید مستقر نخواهد کرد و نه تنها برای آن‌ها زیرساخت ایجاد نمی‌کند بلکه نیروهای نظامی بیشتر را همه به صورت دائم مستقر نخواهد کرد.

وی افزود: اما هم اکنون این گونه به نظر می‌رسد که آن‌ها تلاش دارند تا از زیربار مسئولیت شانه خالی کنند تا نیروهای نظامی را به سمت کشورهای بالتیک، لهستان و رومانی ببرند و جایگزین نیروهای آمریکا کنند. اگر به این مرحله برسد، ما هر اقدامی را برای حمایت از خود انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

کد N281347

وبگردی