آفتاب
با حضور نماینده یونیسف؛

کارگاه دادرسی اطفال و نوجوانان برگزار می‌شود

کارگاه دادرسی اطفال و نوجوانان برگزار می‌شود

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری کرمان گفت: کارگاه دادرسی اطفال و نوجوانان با حضور نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و با هدف آشنایی قضات و دست‌اندرکاران مرتبط با حقوق کودکان با موازین دادرسی بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مسعود امیرمیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، مراسم افتتاحیه روز شنبه - 27 اردیبهشت ماه - با حضور نماینده یونیسف در ایران و مقامات قضایی دادگستری استان و تنی چند از مسئولان قضایی کشور در هتل جهانگردی کرمان آغاز خواهد شد.

این مقام قضایی با بیان اینکه کارگاه به مدت سه روز در کرمان برگزار می‌شود، افزود: طی اجرای کارگاه اساتید صاحب نام کشور در حوزه حقوق کودک سخنرانی خواهند کرد و مباحثی از جمله تغییر قوانین داخلی مطابق با هنجارهای بین‌المللی به بحث گذاشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: این کارگاه با شرکت تعدادی از قضات سراسر استان و تعدادی از وکلای دادگستری و مددکاران بهزیستی و سازمان زندان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) برنامه‌ای تحت عنوان پروژه عدالت در سراسر جهان در دستور کار دارد و متعهد شده با برگزاری دوره‌های آموزشی از کودکان معارض قانون حمایت کند، گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در این راستا مبادرت به امضای توافقنامه همکاری 5 ساله‌ با دفتر نمایندگی یونیسف در ایران کرده است.

انتهای پیام

کد N281270

وبگردی