آفتاب

بهانه های جدید بنی اسراییلی: ایران، توانایی هسته ای خود را به کره شمالی می دهد

بهانه های جدید بنی اسراییلی: ایران، توانایی هسته ای خود را به کره شمالی می دهد

تسنیم نوشت:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد، ایران در حال به اشتراک گذاری فناوری هسته‌ای خود با کره شمالی است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در خصوص اقدام ایران در به اشتراک گذاری فناوری هسته‌ای خود با کره شمالی در شرایطی است که دور جدید مذاکرات هسته‌ای تهران و قدرت‌های جهانی برای پایان دادن به بن بست هسته‌ای یک دهه گذشته آغاز شده است.
بر اساس این گزارش، نتانیاهو که برای دیدار و گفتگو با نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن به توکیو سفر کرده است گفت: ایران هر آنچه را که در زمینه فناوری هسته‌ای به دست آورده با کره شمالی به اشتراک می‌گذارد.

او در پاسخ به این سئوال که آیا پیونگ یانگ فناوری مربوط به توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی را از ایران دریافت می‌کند، گفت: بله دقیقا مساله همین است.
برنامه موشک‌های بالستیک کره شمالی یکی از مهمترین نگرانی‌های دولت ژاپن به شمار می‌رود. علی رغم انزوای بین‌المللی و اعمال تحریم‌های بین‌المللی گسترده کره شمالی برای انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود. ژاپن برای تامین انرژی مورد نیاز خود روابط نزدیکی با ایران دارد و بخش مهمی از انرژی مصرفی را از ایران وارد می‌کند.

نتانیاهو روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه ژاپن، ایران و کره شمالی را "رژیم های فریبکار" ارزیابی و توصیف کرده است. وی گفت: ما با خطر و چالش ناشی از یک دولت فریبکار روبرو هستیم که خود را با سلاح هسته‌ای مسلح کرده است. در مورد شما این کشور کره شمالی است. ما نیز با همین دولت فریبکار به شکل ایران روبرو هستیم که تلاش زیادی را برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای انجام می‌دهد.

او گفت: ایران به فریب جامعه جهانی ادامه داده و برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد. به هیچ وجه نمی‌توان به دولت ایران اعتماد کرد. اگر جامعه بین‌المللی می‌خواهد از تروریسم هسته‌ای دور بماند باید مطمئن شود که ایران توانایی دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد.
وزیر خارجه ژاپن نیز بر اهمیت حمایت جامعه بین‌المللی از جمله اسرائیل از چارچوب مذاکرات بین ایران و گروه 5+1 تاکید کرد.
ایران بارها ضمن رد ادعاهای رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی بر مسالمت آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.


23231

 

کد N281229

وبگردی