آفتاب

بازدید ژنرال ارشد چین از ناو هواپیمابر آمریکا

بازدید ژنرال ارشد چین از ناو هواپیمابر آمریکا

یکی از ژنرال‌های ارشد چین از یک ناوهواپیمابر آمریکا بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال نانگ فنگویی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آزادی‌بخش چین از ناوهواپیمابر اتمی رونالد ریگان در سن دیگو، کالیفرنیا دیدن کرد و در این بازدید دریادار ساموئل لاکرایر یکی از فرماندهان ارتش آمریکا نیز حضور داشت.

این ژنرال ارشد چینی امروز (چهارشنبه) قرار است از دانشگاه دفاع ملی واشنگتن نیز بازدید کرده و با ژنرال مارتین دمپسی یک فرمانده ارشد نظامی آمریکا دیدار کند.

پیشتر نیز دریادار "وو شنگلی"، فرمانده نیروی دریای ارتش آزادی‌بخش خلق چین از ناو کارل وینسون بازدید کرده بود.

اما بازدید ژنرال فانگ فنگویی جدیدترین نمونه از تلاش چین و آمریکا در ارتقای روابط نظامی هم‌زمان با افزایش هزینه‌های دفاعی چین و سرمایه‌گذاری در سخت افزارهای پیچیده نظیر موشک‌های مرگبار است که مقام‌های پنتاگون مدعی‌اند با هدف مقابله با ظرفیت‌های نظامی واشنگتن صورت می‌گیرد.

این مساله همچنین یک فرصت برای دو طرف برای بحث درباره تنش‌ها درباره دریای چین جنوبی است که مورد ادعای چین و همسایگان آسیایی این کشور است.

یکی از مقام‌های دولت واشنگتن که خواست نامش فاش نشود، گفت: مذاکراتی در زمینه‌های مختلف میان طرفین صورت می‌گیرد. البته اختلافاتی در چند مورد وجود دارد. مساله کره شمالی نیز احتمالاً یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود.

انتهای پیام

کد N281193

وبگردی