آفتاب

68 وکیل پاکستانی به "کفرگویی" متهم شدند

68 وکیل پاکستانی به "کفرگویی" متهم شدند

پلیس پاکستان علیه 68 تن از وکلایی که در تظاهرات شرکت کرده بودند، پرونده "کفرگویی و ناسزاگویی" تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های امنیتی اعلام کردند که اعتراض وکلا به بازداشت یکی از همکارانش توسط پلیس بوده است.

به گفته تحلیل‌گران افزایش اتهام زنی‌ها نشانه‌ای نگران کننده است که می‌گوید این کشور 180 میلیونی کم تحمل‌تر شده است و این در شرایطی است که تفکر شبه نظامیان در حال ورود به سیاست‌های اصلی است.

قوانین مربوط به دوران مستعمرگی پاکستان دقیقاً مشخصات کفرگویی و ناسزاگویی را تعیین نکرده است، اما مجازات آن معلوم است. با این حال ارائه شواهد جدید می‌تواند در حکم تخطی از قانون باشد، بنابراین قضات تمایلی به شنیدن پرونده‌ها ندارند.

از سوی دیگر قضاتی که متهمان به کفرگویی را آزاد می‌کنند، مورد حمله قرار می‌گیرند و حتی هر یک از سیاستمدارانی که پیشنهاد اصلاح این قانون را داده بودند، به ضرب گلوله کشته شدند. غالباً‌ نیز متهمانی که تبرئه شده‌اند، بدون محاکمه به دار آویخته شده‌اند، تشکیل پرودنده علیه این وکلا در روز دوشنبه به دنبال اعتراض آن‌ها علیه بازداشت یکی از همکارانشان صورت گرفت. این وکلا علیه یکی از افسران ارشد پاکستان شعار می‌دادند و وی را به بازداشت غیر قانونی متهم کردند.

یکی از نیروهای امنیتی پاکستان گفت: اعتراض وکلا علیه پلیس بود و آن‌ها از لحن زننده‌ای استفاده کردند وعلیه بازجویی این پرونده شعار دادند. نام این افسر پاکستانی که هدف حمله لفظی معترضان قرار گرفت، "عمر دراز" بود و معترضان از لفظ "عمر" در شعارهای خود استفاده کردند و از آنجا که عمر یار پیامبر (ص) است آنها کفر گفته‌اند.

برخی از اعضای گروه راست افراطی پاکستان در این رابطه اعتراض کرده‌ و گفته‌اند که احساسات آن‌ها جریحه‌دار شده است چرا که آن‌ها از واژه "عمر" در اعتراضات خود استفاده کردند.

انتهای پیام

کد N281167

وبگردی