آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش:

کمبود معلمان ورزش مدارس را جبران کرده ایم

کمبود معلمان ورزش مدارس را جبران کرده ایم

تهران- ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود 12میلیون و 500 هزار دانش آموز در مدارس کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: اکنون 33 هزار معلم ورزش در مدارس داریم و کمبودها را از طریق معلمان حق التدریس جبران کرده ایم.

مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: کمبود معلم ورزش ممکن است در دوره ابتدایی بیشتر به چشم بخورد که در این رابطه با ساماندهی مناسب، زمینه فعالیت معلمان موجود به عنوان حق التدریس برای این دوره با حمایت های وزیر آموزش و پرورش فراهم شده است.

وی تصریح کرد همچنین در نظر است دانشجویان رشته تربیت بدنی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند در بدو ورود از آنها تعهد خدمت گرفته شود تا پس از فراغت از تحصیل به عنوان دبیر ورزش در مدارس مشغول به کار شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون 105 هزار مدرسه در سراسر کشور داریم که تامین تجهیزات ورزشی آنها کار سنگینی است و برنامه ریزی شده تا در خصوص مدارس جدیدالاحداث استانداردسازی های لازم برای تجهیز زیر ساخت ها از جمله امکانات و تجهیزات ورزشی صورت گیرد.

حمیدی یادآورشد: در رابطه با اعتبارات عوارض دخانیات و تبصره سیگار و تملک دارایی ها نیز که بخشی از آن در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد هماهنگی های لازم به منظور اختصاص درصدی از آن بودجه برای تجهیز مدارس به وسایل ورزشی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد همچنین دستورالعمل لازم به استان ها ابلاغ شده تا بر اساس برنامه درسی و آموزشی مدارس که منطبق با کتاب راهنمای معلم برای دوره های اول تا هفتم تدوین شده است، وسایل ورزشی مورد نیاز در اختیار مدارس قرار گیرد.

فراهنگ (4)**1883**1588
کد N281098

وبگردی