آفتاب

تابش: حضور نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌ها ممنوع است

تابش: حضور نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌ها ممنوع است

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت من از قانون این است که حضور نمایندگان در هیات مدیره باشگاه‌ها ممنوع است و معتقدم تا ابهامی در این رابطه وجود دارد بهتر است نمایندگان عضو هیات مدیره باشگاه‌ها نشوند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره عضویت نمایندگان در هیات مدیره تیم‌های ورزشی گفت: استدعای من این است که نمایندگان که خودشان قانونگذار هستند پایبند به قانون باشند و اگر در جایی ضعف یا ابهامی وجود دارد مجلس مسئول تفسیر قانون عمومی است می‌توانند این ابهام را به مجلس ارائه کنند و پاسخ مجلس را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: ترجیح من این است که تا قانون مبهم است،‌ نمایندگان به عضویت هیات مدیره باشگاه‌ها در نیایند؛ زیرا برداشت من این است که از نظر قانون این کار خلاف است، اما اگر هم ابهامی وجود دارد مکانیزم استعلام آن از مجلس در قانون پیش‌بینی شده است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه در ترکیب هیات مدیره تیم‌های ورزشی باید ملاحظات وزارت ورزش و طرفداران باشگاه‌های تواما مدنظر قرار گرفته شود، گفت: که اگر می‌خواهیم در اداره تیم توفیق داشته باشیم، باید به نظرات طرفداران باشگاه‌ها که با شور و اشتیاق تیم‌شان را تشویق می‌کنند و در واقع صاحب تیم هستند توجه داشته باشیم.

تابش با تاکید بر لزوم رعایت ملاحظاتی در انتخاب هیات مدیره تیم‌های ورزشی اظهار کرد: باید از مدیرانی استفاده شود که حاشیه نداشته باشند، کارآمد باشند، شم اقتصادی داشته باشند و بتوانند تیم را از طرق مختلف هدایت کنند. من فکر می‌کنم اگر آدم‌هایی با شم اقتصادی و مردم‌دار انتخاب شوند و به ظرفیت بسیار مهم حمایت مردمی پی ببرند می‌توانند با جلب حمایت مردمی که طرفدار تیم هستند، تیم را به بهترین نحو اداره کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس باید کمک کنیم ملاحظات علمی و فنی و نظرات طرفداران در هیات مدیره باشگاه‌ها اعمال شود نه سلیقه‌های شخصی ما نمایندگان. وزیر ورزش نیز باید در انتخاب هیات مدیره باشگاه‌ها هم ملاحظات فنی و علمی و هم نظرات طرفداران که صاحبان اصلی تیم هستند را مدنظر قرار دهد.

تابش ادامه داد: من بعد از دو دوره تصدی مسئولیت فدراسیون سوارکاری از کار کناره‌گیری کردم زیرا معتقدم براساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان تصدی ریاست فدراسیون یا عضویت در هیات مدیره باشگاه‌ها به عنوان شغل محسوب می‌شود لذا حضور نمایندگان در آن ممنوع است.

وی افزود: در واقع برداشت من از این قانون این بود و برای همین برای ریاست فدراسیون سوارکاری کاندیدا نشدم البته اگر کسانی هستند که ابهامی در این رابطه دارند می‌توانند آن را به مجلس بیاورند و تفسیر مجلس را در این رابطه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N281010

وبگردی