آفتاب

ترویج فرهنگ قرآنی گامی در راستای تحقق شعار سال است

ترویج فرهنگ قرآنی گامی در راستای تحقق شعار سال است

یک قاری قرآن گفت: ضرورت دارد در راستای ایجاد انگیزه در نسل نوجوان و جوان جامعه برای حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، جامعه قرآنی به ویژه قاریان و حافظان استعدادهای قرآنی خود را به مردم معرفی کنند.

یک قاری قرآن گفت: ضرورت دارد در راستای ایجاد انگیزه در نسل نوجوان و جوان جامعه برای حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، جامعه قرآنی به ویژه قاریان و حافظان استعدادهای قرآنی خود را به مردم معرفی کنند.

وی گفت: لازمه این کار اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن در مناطق مختلف به‌یژه مناطق حاشیه‌ای و محروم و مساجد است.

مهدی پاپی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، در رابطه با نام‌گذاری سال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و نقش فعالان قرآنی در تحقق شعار سال بیان کرد: فعالان قرآنی همواره در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند و در راستای تحقق شعار سال به‌ویژه در بخش فرهنگ که مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز فعالان قرآنی نقش خود را به‌خوبی ایفا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه قاریان و حافظان و فعالان قرآنی با تمام وجود آمادگی حضور در عرصه‌های فرهنگی و مذهبی و قرآنی را دارند اما متأسفانه مسئولان و دست‌اندرکاران آن‌چنان که شایسته است از وجود این افراد استفاده نمی‌کنند و به فعالان و نخبگان قرآنی بهای چندانی نمی‌دهند.

پاپی ضرورت توجه به فعالان قرآنی را خواستار شد و گفت: با وجودی‌ که از ائمه ‌اطهار به‌ویژه شخص پیامبر اکرم(ص) احادیث و روایات فراوانی در رابطه با اهمیت توجه به قرآن و حافظان و قاریان قرآن در دست است اما در جامعه شاهد هستیم اهمیتی که برای ورزشکاران و هنرمندان قائل هستند نسبت به جامعه قرآنی وجود ندارد و این‌گونه بی‌مهری‌ها باعث شده که فعالان قرآنی آن‌چنان که لازم است معرفی نشوند و به جایگاه واقعی خود دست نیابند.

این قاری ممتاز لرستان ترویج فرهنگ قرآنی را گامی در جهت تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: باید با پرداختن به بحث کیفیت فضاهای آموزشی قرآن و ایجاد تنوع در این کلاس‌ها و همچنین معرفی نخبگان و فعالان قرآنی زمینه حضور نسل نوجوان و جوان در فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی را فراهم آورد.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد در راستای ایجاد انگیزه در نسل نوجوان و جوان جامعه برای حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، جامعه قرآنی به ویژه قاریان و حافظان استعدادهای قرآنی خود را به مردم معرفی کنند که لازمه این کار اجرای برنامه‌های تلاوت قرآن در مناطق مختلف به‌یژه مناطق حاشیه‌ای و محروم و مساجد است.

پاپی خواستار حمایت مسئولان از فعالان و نخبگان قرآنی شد و گفت: متاسفانه به‌دلیل اینکه جامعه قاریان و حافظان کمتر از جانب مسئولان مورد حمایت قرار می‌گیرند انگیزه کافی برای حضور در برنامه‌ها و فعالیت‌ها را ندارند و تا وقتی جامعه قرآنی خودش با این قبیل مسائل مواجه است قطعاً نخواهد توانست در ترغیب و تشویق سایر افراد به سمت قرآن موفق عمل کند.

انتهای پیام

کد N280880

وبگردی