آفتاب

نیروهای اتحادیه اروپا در آفریقای مرکزی به 870 تن می‌رسند

نیروهای اتحادیه اروپا در آفریقای مرکزی به 870 تن می‌رسند

فرمانده عملیات نیروهای اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه احتمالا تا اواسط ژوئن 2014 و پیش از سپردن زمام امور به نیروهای سازمان ملل در پایان سال جاری میلادی و برای حفظ امنیت در بخش‌هایی از پایتخت آفریقای مرکزی، بیش از 800 نیرو در این کشور مستقر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، استقرار شش ماهه نیروهای اتحادیه اروپا در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها از این مساله صورت می‌گیرد که نیروهای حافظ صلح فرانسوی و آفریقایی مستقر در آفریقای مرکزی نیازمند کمک فوری برای تضمین امنیت این کشور پیش از استقرار نیروهای سازمان ملل در سپتامبر 2014 هستند.

ژنرال فیلیپ پونتیز در مقر عملیات این نیروها در لاریسا، یونان گفت: نیروهای اتحادیه اروپا موسوم به EUFOR هم اکنون 235 سرباز در بانگی، پایتخت آفریقای مرکزی دارند؛ جایی که به تضمین امنیت فرودگاه و مناطق اطراف آن می‌پردازند که محل اسکان و استقرار مابقی نیروهاست. یونان میزبانی مقر عملیاتی برای نیروهای چند ملیتی از 17 کشور را برعهده دارد.

جمهوری آفریقای مرکزی برای چندین ماه است که در بحران فرقه‌ای گرفتار شده و این بحران تاکنون هزار کشته و بیش از یک میلیون بی‌خانمان برجای گذاشته است.

نیروهای اتحادیه اروپا قرار است در فرودگاه بانگی و دو ناحیه در پایتخت که تنش‌ها همچنان بالاست، متمرکز شوند.

پونتیز با اشاره به این مساله که این روند می‌تواند باعث آزادی عمل بیشتر نیروهای اتحادیه آفریقا و فرانسه در انجام عملیات در سراسر نواحی مرزی شود، گفت: این ایده که ما به دنبال ساماندهی اوضاع با این سطح کم امنیتی هستیم اجازه می‌دهد تا جمعیت فراری به مناطق تخلیه شده بازگردند، کارمندان کمک‌های بشردوستانه اقدامات خود را سریعتر صورت دهند و پروژه‌هایشان را عملی کنند و در نهایت شرایط برای بازگرداندن پناهندگان و آوارگان مهیا شود.

انتهای پیام

کد N280729

وبگردی