آفتاب

نویسنده صهیونیست: گذرنامه اسراییلی دیگر اعتباری ندارد

نویسنده صهیونیست: گذرنامه اسراییلی دیگر اعتباری ندارد

تهران - ایرنا - ˈامیر حتسرونیˈ نویسنده یهودی ساکن فلسطین اشغالی در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی ˈمعاریوˈ نوشت که گذرنامه رژیم صهیونیستی دیگر ارزشی برای ساکنان یهودی سرزمینهای اشغالی ندارد.

حتسرونی در این مقاله با بررسی میزان ارزش گذرنامه رژیم اشغالگر قدس برای یهودی ها، افزود: صف های طولانی یهودیان ساکن فلسطین برای دریافت گذرنامه کشورهای اروپایی نشان می دهد آن ها دیگر دلبستگی به زندگی در فلسطین ندارند .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ˈرأی الیومˈ، این نویسنده صهیونیست نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که ارزش گذرنامه های اسراییلی بسیار پایین است و دلیل ما برای اثبات این ادعا هم این است که اسراییلی ها در مقابل کنسولگری های کشورهای اروپایی صف های طولانی می بندند و با در دست داشتن اسنادی ضعیف و گاه بی ارزش مربوط به 70 تا 80 سال پیش یعنی زمان پیش از جنگ های جهانی ، سعی می کنند خود را مرتبط با کشورهای اروپایی بدانند و به اینگونه گذرنامه این کشورهای اروپایی را به دست آورند و راحت بتوانند وارد دنیای غرب شوند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر کنسولگری های اسراییل در کشورهای غربی خلوت و بدون مراجعه کننده است، زیرا کمتر یهودی می خواهد گذرنامه اسراییلی دریافت کند .

این نویسنده افزود : در سال های اخیر صدها هزار اسراییلی از حقوق پدرانشان استفاده کرده اند تا گذرنامه اروپایی دریافت کنند، اما تنها عده اندکی از اروپایی ها با استناد به ریشه یهودی شان برای دریافت گذرنامه اسراییلی اقدام کرده اند و البته علت این اقبال برای دریافت گذرنامه کشورهای غربی این است که رفاه و امنیت در این کشورها بسیار بیشتر است .

این نویسنده نوشت: از سوی دیگر هر بار درگیری ای در جبهه های غزه یا لبنان پیش می آید ، شمار زیادی از دوستانم با من تماس می گیرند و از من سوال می کنند آیا امکان دارد تا زمان آرام شدن اوضاع در خانه من بمانند، زیرا خانه من از مرزها فاصله دارد و من یک پناهگاه اختصاصی هم برای خود دارم و البته من هر بار پاسخ منفی می دهم ، زیرا امنیت شخص من مهم تر از همه چیز و حتی ˈمنافع ملی ˈ است ، خدمت سربازی ام را به پایان رسانده ام و دیگر نمی خواهم به نیروهای مسلح بپیوندم .

بر اساس یک نظر سنجی در فلسطین اشغالی 80 درصد از ساکنان آن اعلام کرده اند، دریافت گذرنامه کشورهای دیگر کاری ضد صهیونیسم نیست و حقیقت این است که مقوله صهیونیسم اکنون یک بحث بی فایده و بی ارزش است ، چیزی که مهم است ، امنیت و آرامش و آسایش است .

این نویسنده یهودی ساکن فلسطنی اشغالی نوشت: نمی خواهم در درگیری میان اسراییلی ها که قصد ادامه شهرک سازی دارند و فلسطینی ها که برای بازگشت تلاش می کنند، نقش داشته باشم ، بگذار این اتفاق ها بدون من روی دهد ، نمی توانم جانم را فدای قبر فلان اسطوره کنم ، من آرامش می خواهم حتی اگر این با ایده ها و افکار صهیونیسم همسو نباشد ، تنها چیزی که برای ما مهم است ، رفاه و آسایش است نه ایده صهیونیسم و امثال آن .

خاورم **2041**1651
کد N280688

وبگردی