آفتاب
رییس سازمان زندان‌ها:

مددکاری اجتماعی در زندان‌ها مظهر نوع‌دوستی است

مددکاری اجتماعی در زندان‌ها مظهر نوع‌دوستی است

رییس سازمان زندان‌ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور به مناسبت سالروز ولادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و روز مددکار طی پیامی این روز را به مددکاران شاغل در سازمان زندان‌ها تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام جهانگیر به شرح زیر است:

«با نگاهی گذرا در مکتب اسلام و سیره ائمه (ع) متوجه خواهیم شد خدمات اجتماعی و ارایه آن به نیازمندان و محرومان جامعه مملو از تذکر، ارشاد و توصیه‌ها می‌باشد. انگیزه خدمت به همنوعان را می‌بایست در فطرت انسان جستجو کرد و پرورش فطرت انسان یکی از رسالت‌های پیامبران بوده تا جایی که همواره از آن‌ها به‌عنوان پرچمدار مدد و مددکاری به بشریت یاد می‌شود.

مددکاری اجتماعی در مکتب متعالی اسلام به‌وضوح نشان داده شده و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با الهام از قرآن و سنت، زمینه‌های گوناگون را برای ارایه خدمات اجتماعی در نظر گرفته و این مسئولیت خطیر را به دولت اسلامی واگذار کرده است.

راه‌اندازی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها و موسسات تامینی و انجمن‌های حمایت زندانیان از افتخارات سازمان بوده و در واقع مظهر نوع‌دوستی، حفظ حقوق شهروندی و کمک به نیازمندترین اقشار جامعه می‌باشد.

مددکاران ارجمند خدمت در مجموعه سازمان و در این حرفه ارزشمند، افتخاری ستودنی است که خداوند منان نصیب شما نموده تا در این دنیای فانی،‌ توشه‌ای برای عالم واقعی برگزینید.

مددکاران عزیز،‌ قدر و منزلت خود را بیش از آن بدانید و همواره خدای متعال را شکرگزار باشید و از این فرصت طلایی و بی‌نظیر نهایت بهره را برده و در این مسیر، زمینه‌های تقرب به خداوند را هموار کنید.

اینجانب به تلاش‌های وصف‌ناپذیر و دلسوزانه مددکاران که از روی تعهد و احساس مسئولیت مضاعف و در راستای تحقق سیاست‌های اصلی سازمان صورت می‌پذیرد آگاه بوده و بر این واقفم که علی‌رغم کمبود امکانات و تجهیزات مناسب برای انجام امور مددکاری حرفه‌ای، بدون هیچ‌گونه چشمداشت مادی و صرفاً بر اساس وظیفه انسان دوستانه در خدمت رسانی به مددجویان و خانواده‌های ایشان کوشا و صبور هستید؛ لذا بر خود لازم می‌دانم از خدمات ارزنده یکایک شما تشکر و قدردانی نمایم.

لازم است مددکاران زندان‌ها، اردوگاه‌های کاردرمانی و حرفه‌آموزی، کانون‌های اصلاح و تربیت، ‌انجمن‌های حمایت زندانیان و مراکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج با هماهنگی و همدلی بیشتر با حفظ امانت‌داری جهت رفع مشکلات مددجویان و خانواده‌های ایشان از زمان ورود سرپرست زندانی تا پس از آزادی و مراقبت بعد از خروج بکوشند و در این مسیر از هرگونه اقدام موازی پرهیز نمایند.

لازم است مددکاران اجتماعی مساعی ویژه‌ای مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها معمول نمایند.

لازم است مددکاران اجتماعی به جای خدمات‌دهی مقطعی، فرعی و موقتی به مددجویان در راستای خدمات حرفه‌ای و تخصصی مددکاری و توانمندسازی آنان گام بردارند.

لازم است مددکاران اجتماعی، بیش از گذشته نسبت به تشکیل پرونده روانی، اجتماعی (مددکاری و شخصیت) مددجویان، اهتمام لازم را معمول نمایند تا در صورت لزوم و بهره‌برداری قضات دادگاه‌ها، مسئولان حمایتی و ... در اختیار آنان قرار گیرد.

مددکاران اجتماعی بایستی با بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و تخصصی این حرفه و استفاده از روش‌های نوین و ارتقا توان علمی خویش در خدمت‌رسانی سریع به مددجویان گام بردارند.

استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بالقوه سایر سازمان و نهادهای حمایتی دولتی، غیردولتی، خیرین و... می‌تواند عامل موثری در توانمندسازی مددجویان باشد؛ لذا مددکاران بایستی با هماهنگی مسئولان نسبت به این مهم اقدام نمایند. انتظار دارد مدیران کل محترم زندان‌های استان‌ها، فرصت و زمینه خدمت مضاعف شاغلان این حرفه مقدس و ارزشمند را فراهم نموده و هر ساله در این روز خجسته با برگزاری مراسم درخور از خدمات همکاران مددکار تقدیر شایسته به‌عمل آورند.

انتهای پیام

کد N280583

وبگردی