آفتاب

تحریم‌های آمریکا علیه 5 مقام فعلی و سابق جمهوری آفریقای مرکزی

تحریم‌های آمریکا علیه 5 مقام فعلی و سابق جمهوری آفریقای مرکزی

رئیس‌جمهوری آمریکا علیه پنج تن از مقامات فعلی و سابق که در افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی نقش داشته‌اند، تحریم‌هایی را اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاخ سفید اعلام کرد: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حکمی اجرایی پنج تن از مقام‌ها یا رهبران جمهوری آفریقای مرکزی از جمله "فرانسیس بوزیزه"، رئیس‌جمهوری سابق این کشور و "میشل دجوتودیا"، رئیس سابق دولت انتقالی را هدف این تحریم‌ها قرار داد.

در این فهرست افراد دیگری نظیر "نورالدین آدم"، وزیر سابق امنیت عمومی، "عبدالای مسکینه"، رهبر جبهه دموکراتیک مردم جمهوری خواه آفریقای مرکزی و "لوی یاکیت"، هماهنگ‌کننده سیاسی ضد بالاکا دیده می‌شوند که دارایی‌هایشان بلوکه شده و ویزا برایشان صادر نمی‌شود.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: اقدام باراک اوباما در اعمال تحریم‌هاعلیه این پنج تن پیامی واضح و محکم مبنی بر این است که این ناآرامی‌ها و تنش‌ها تحمل‌پذیر نیست و آنهایی که ثبات در آفریقای مرکزی را تهدید میکنند با پیامدهایی مواجه خواهند شد.

درگیری و خشونت‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی بحران در این کشور را به یک روند فاجعه ‌آمیز و خطرناک تبدل کرده است.

کارنی ادامه داد: ایالات متحده از تمام طرف‌های درگیر در آفریقای مرکزی می‌خواهد تا به این خشونت‌ها پایان داده و عاملان آن را در محضر دادگاه و عدالت حاضر کنند؛ افرادی که به نقض حقوق بشر دست زده‌اند و با یکدیگر تلاش کنند تا آینده‌ای شفافتر و باشکوه‌تر برای تمام مردم این کشور به ارمغان بیاورند.

بنا به گفته جی کارنی، بیش از 5 / 2 میلیون از 6 / 4 میلیون سکنه این کشور آفریقایی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند و حدود یک میلیون تن دیگر بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

کد N280582

وبگردی