آفتاب
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس :

ضرب‌الاجل کمیسیون اصل 90 به 25 شرکت بدهکار برای وصول مطالبات/ بانک ملت بیشترین معوقات را دارد

ضرب‌الاجل کمیسیون اصل 90 به 25 شرکت بدهکار برای وصول مطالبات/ بانک ملت بیشترین معوقات را دارد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه این کمیسیون با روسای بانک ها و 25 شرکت بدهکار عمده بانکی گفت: 30 درصد معوقات بانک ها وصول شده و 70 درصد دیگر نیز تا پایان تیر ماه باید وصول شود.

مصطفی افضلی فر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص معوقات بانکی گفت: بیشترین معوقات بانکی مربوط به بانک ملت است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی 25 پرونده معوقات بانکی در کمیسیون اصل 90 گفت: این پرونده‌ها مربوط به کلان ترین معوقات بانکی بود که همه بالاتر از 100 میلیارد تومان و شامل پرونده های 500 میلیارد تومانی، یک هزار و سه هزار میلیارد تومانی بود.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون اصل 90 برای پیگیری وصول معوقات گفت: اسفند ماه با حضور روسای بانک ها و شرکت های بدهکار جلسه ای داشتیم و مقرر شد تا دو ماه ابتدایی سال 93 بدهی واحدهای تولیدی و خدماتی به بانک ها تعیین تکلیف شود.

افضلی فر ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون اصل 90 نیز با حضور روسای بانک ها و شرکت های بدهکار روند وصول معوقات بررسی شد که به نظر می رسد پیشرفت کار خوب بوده است و 30 درصد معوقات 25 شرکت بدهکار عمده بانکی وصول شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: برای 70 درصد مابقی بدهی نیز تصمیم گیری شد که تشکیلات ارزی و منابع ریالی بدهکاران تا پایان تیر ماه تسویه شود.

به گزارش مهر، چندی پیش معاون اول رئیس جمهور لیست بدهکاران عمده بانکی را به قوه قضائیه ارائه داد.

کد N280581

وبگردی