آفتاب

دیدار اوباما و رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در کاخ سفید

دیدار اوباما و رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در کاخ سفید

رئیس جمهوری آمریکا با رئیس ائتلاف مخالفان سوری در واشنگتن دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی برای نشان دادن حمایت خود از مخالفان سوریه با احمد الجربا، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه در واشنگتن دیدار کرد.

در این دیدار علاوه بر اوباما، سوزان رایس،‌ مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری‌ آمریکا نیز حضور داشت. این دیدار در حالی برگزار شد که دولت اوباما بار دیگر نگرانی خود را از حملات مرگبار در سوریه مطرح کرد.

کاخ سفید اعلام کرد: اوباما و سوزان رایس حملات "عمدی" علیه غیرنظامیان از طریق بمباران‌های هوایی را به شدت محکوم می‌کنند.

این مقام‌ها همچنین منع دسترسی به غذا و کمک‌های بشردوستانه را به غیرنظامیانی که در مناطقی تحت محاصره هستند به شدت محکوم کردند.

طبق بیانیه کاخ سفید، احمد الجربا از مجموع 287 میلیون دلار کمک آمریکا به نیروهای اپوزیسیون قدردانی و تاکید کرد که آمریکا بزرگترین کمک رسان است و در مجموع به آوارگان سوری 7 / 1 میلیارد دلار کمک کرده است.

با این وجود در این نشست سخنان پیشین احمد الجربا از آمریکا برای دریافت تسلیحات ضدهواپیما برای مقابله با نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه مطرح نشد.

مقام‌های آمریکایی به طور محرمانه اذعان کردند که وی این درخواست را در مذاکراتش با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای گذشته مطرح کرده بود اما هنوز کاخ سفید پاسخی به این درخواست نداده است.

از سوی دیگر جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرده است که واشنگتن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که کمک‌هایی که به مخالفان ارائه می‌شود به اپوزیسیون میانه‌رو برسد و در دست افراد "نادرست" قرار نگیرد.

انتهای پیام

کد N280562

وبگردی