آفتاب

سخنان ظریف پس از شام کاری با اشتون

سخنان ظریف پس از شام کاری با اشتون

وزیر امورخارجه از نتایج دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز خرسندی و مباحث مطروحه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بحث های خوبی درباره نحوه ادامه مذاکرات و اینکه چارچوب آن باید به چه شکل باشد، صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر ظریف پس از برگزاری شام کاری با کاترین اشتون که در چارچوب مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5 + 1  در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در وین برگزار شد ، گفت: بحث های خوبی درباره نحوه ادامه مذاکرات و اینکه چارچوب آن باید به چه شکل باشد، صورت گرفت.

وی افزود: در این دیدار دستور کار نشست روز چهارشنبه تنظیم شد که طبق برنامه ابتدا ما دیدگاه های کلی خود را مطرح می کنیم ، سپس گروه 5+1 با هم مذاکره می کنند و بعد از ظهر مذاکرات به صورت مشترک ادامه می یابد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت و حساسیت این دور از مذاکرات به علت آغاز نگارش متن توافقنامه نهایی ، اظهار داشت : با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن برخی مسائل در نگارش متن نهایی، علاوه بر این جلسه، حداقل سه جلسه دیگر برنامه ریزی شده است .

محمد جواد ظریف با تاکید بر دشواری های موجود در روند مذاکرات گفت: در صورتی که طرف مقابل با حسن نیت و واقع بینی وارد مذاکرات شود احتمال دارد مذاکرات زودتر از زمان تعیین شده شش ماهه،به نتیجه نهایی دست یابد.

ظریف همچنین تصریح کرد : در مذاکرات  ذره ای از حقوق هسته ای کشورمان کوتاه نمی آییم . چهارمین دور مذاکرات هسته ای ایران و گروه  1+5 امروز در وین ، پایتخت اتریش آغاز می شود.
کد N280508

وبگردی