آفتاب

کمیته سیاسی مجمع پارلمان های کشورهای آسیایی با حضور ایران در آنکارا تشکیل می شود

کمیته سیاسی مجمع پارلمان های کشورهای آسیایی با حضور ایران در آنکارا تشکیل می شود

آنکارا - ایرنا - نشست کمیته سیاسی مجمع پارلمان های کشورهای آسیایی با شرکت نمایندگان کشورهای عضو از جمله ایران از روز چهارشنبه به مدت دو روز در آنکارا برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، در این اجلاس ˈ عوض حیدرپور ˈ نماینده مردم شهرضا و ˈ محمد جواد نظری مهر ˈ نماینده مردم بندرگز ، کردکوی ، بندرترکمن و گمیشان مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.

حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : در پی برگزاری نشست مجمع پارلمان های کشورهای آسیایی در اسلام آباد پاکستان مقرر شد که نشست کمیته سیاسی این مجمع در آنکارا برگزار شد.

وی افزود : در نشست کمیته سیاسی این مجمع نمایندگان شرکت کننده در باره مباحثی همچون توسعه صلح و دوستی بین کشورهای آسیایی از طریق پارلمان ها ، تلاش برای ممانعت از فعالیت های تروریستی در منطقه و مقابله با حضور و دخالت کشورهای بیگانه در منطقه بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : افزون بر آن شرکت کنندگان در این نشست درباره تروریست دولتی و غیر دولتی به گفت وگو خواهند پرداخت.

او با اشاره به پیروزی های اخیر نیروهای نظامی سوریه در برابر معارضان و تروریستهای سوری اظهارداشت : تلاش خواهد شد در قطعنامه پایانی کمیته سیاسی مجمع پارلمان های کشورهای آسیایی، بندی بر حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه به منظور پایان دادن به بحران در این کشور و مخالفت با حضور کشورهای بیگانه در منطقه گنجانده شود.

خاورم ** 230** 1552
کد N280415

وبگردی