آفتاب

شش نظامی اوکراینی در درگیری های کراماتورسک کشته شدند

شش نظامی اوکراینی در درگیری های کراماتورسک کشته شدند

مسکو- ایرنا- وزارت دفاع اوکراین روز سه شنبه از کشته شدن شش نظامی این کشور در درگیری های شهر کراماتورسک در شرق اوکراین و مجروح شدن هشت نظامی دیگر خبر داد.

به گزارش ایرنا در اطلاعیه وزارت دفاع اوکراین خاطرنشان شده است: کراماتورسک روز سه شنبه شاهد چند درگیری میان نیروهای نظامی اوکراین و افراد مسلح بود و زد وخوردها هم اکنون نیز ادامه دارد.

بر اساس این اطلاعیه، ستونی از نفربرهای زرهی ارتش اوکراین در حومه روستای ˈآکتیابرسکˈ در کمین شبه نظامیان گرفتار و در جریان درگیری مسلحانه یک دستگاه نفربرزرهی منهدم شد.

بلافاصله پس از این حادثه واحدهایی از گارد ملی اوکراین به محل درگیری اعزام شده و آنها روستای ˈآکتیابرسکˈ را محاصره کرده اند.

در همین حال یک فرمانده شبه نظامیان طرفدار روسیه روز سه شنبه به ایتارتاس گفت: درگیری در حومه روستای آکتیابرسک پس از تلاش گروهی از شبه نظامیان برای متوقف کردن ستون نفربرهای زرهی رخ داد و پس از این حادثه واحدهایی از گارد ملی به محل اعزام شدند و آنها در حال عملیات پاکسازی و جستجو در این روستا هستند.

عملیات نظامی در شرق اوکراین از 15 ماه آوریل گذشته آغاز شده است و تا کنون دهها نفر از دو طرف کشته و مجروح شده اند.

آلکساندر تورچینوف رییس جمهوری موقت اوکراین امروز ( سه شنبه ) اعلام کرد که عملیات نظامی در مناطق شرق این کشور برای سرکوبی تروریست ها ادامه خواهد یافت.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1552
کد N280366

وبگردی