آفتاب
سلطانی فر مطرح کرد:

راه اندازی شورای عالی احیای توس در آینده ای نزدیک/ فرمایش رهبری در زمینه منطقه تاریخی توس محقق می شود

راه اندازی شورای عالی احیای توس در آینده ای نزدیک/ فرمایش رهبری در زمینه منطقه تاریخی توس محقق می شود

مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از راه انداری مجدد شورای عالی احیای توس در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی فر بعدازظهر جمعه در مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در منطقه تاریخی توس، اظهار کرد: دولت در نظر دارد شورای عالی احیای توس را مجددا در آینده ای نزدیک راه اندازی کند.

وی با اعلام اینکه فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه منطقه تاریخی توس محقق می شود؛ ادامه داد: دولت و سازمان میراث فرهنگی به دنبال حفظ احترام به حقوق مردمان توس است و قصد دارد نگهبان حرمت حریم این شاعر پرآوازه باشد

معاون رئیس جمهور افزود: سرزمین خراسان با داشتن دو امتیاز بارگاه رضوی و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در سراسر کشور و جهان جایگاهی والا دارد و همواره بارگاه امام رضا(ع) مقصد دردمندان و آرامگاه فردوسی نماد ملی ایرانیان است.

سلطانی فر یادآور شد: تاریخ، زبان و هویت خویش را مدیون فردوسی می داند و این شاعر گرانقدر با30 سال رنج فاتح نهایی زبان فارسی کاخ بزرگی را برآورد و امروز حکیم توس را ایران و ایرانی و اهورایی می‌نامیم و به آن افتخار می کنم.

وی بیان کرد: ما ایرانی ها قدر و منزلت فردوسی را می شناسیم و می دانیم که او با زبان و گفتار خود احیاگر زبان فارسی و تدوینگر زبان ایرانیان بود و از این رهگذر سنایی‌ها، عطارها، سعدی‌ها و مولوی‌ها ظهور کرده و شاهکارهای شگرفی ایجاد کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور  تصریح کرد: اثر فردوسی شاهنامه است و او مجموعه‌ای عظیم از رشادت‌ها، حکمت‌های خردمندانه و خوی زنان و مردان تاریخ ساز ایرانی را به رشته سخن درآورد.

 

کد N280334

وبگردی