آفتاب

داوود اوغلو: القاعده و گروه‌های مرتبط با آن تهدیدی جدی علیه ترکیه هستند

داوود اوغلو: القاعده و گروه‌های مرتبط با آن تهدیدی جدی علیه ترکیه هستند

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه هیچ مسامحه‌ای در قبال القاعده و اقدامات آن‌ که به کشور آسیب می‌رسانند، وجود ندارد، گفت: این گروه‌ و انشعاباتش تهدیدی علیه ترکیه هستند و دولت آنکارا از نزدیک بر فعالیت آنها نظارت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جدیدترین بیانیه رسمی خود و در واکنش به اظهار نظرهای چند تن از قانون‌گذاران مخالف آورده است: ادعای حمایت ترکیه از سازمان‌های تروریستی در منطقه به عبارتی بستن چشم‌ها بر روی فعالیت‌های این گروه‌ها و سازمان‌های مرتبط با آنهاست که به صورت آزادانه در داخل ترکیه فعالیت می‌کنند. اقدامات پیشگیرانه و اطلاعاتی با هدف جلوگیری و توقف فعالیت عناصر این گروه‌های شبه نظامی در حال انجام است. ترکیه کشوری است که در گذشته هدف حملات القاعده قرار گرفته است و نگران اقدامات القاعده و اعضای این گروه و گروه‌های منشعب از آن است.

اظهارنظرهای احمد داوود اوغلو در در واکنشی به اظهارات جداگانه چند تن از قانون‌گذاران حزب مخالف "مردم جمهوری‌خواه" مطرح شده است.

ماه گذشته میلادی، گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از آن بود که ترکیه حمله صورت گرفته توسط شبه نظامیان مخالف علیه شهر ارمنی‌نشین کسب در داخل سوریه را تسهیل کرده است.

در آن زمان، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعاها مربوط به کمک آنکارا به مخالفان دولت سوریه برای انجام این حمله کاملا نادرست و بی‌پایه و اساس است.

داوود اوغلو، با اشاره واضح به اتباع کشورهای اروپایی که از طریق ترکیه به سوریه می‌روند تا در جنگ داخلی این کشور حضور داشته باشند افزود: گروه‌های تروریستی در سوریه یکی از مسائل مهم هستند که در جریان مذاکرات با همتایان خارجی خود و برای مقابله با تروریسم به بحث گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

کد N280165

وبگردی